Kerst en nieuwjaar in Zuid India met 2 kids

Wij zouden graag met onze 2 kids van 4 en 6 Kerst en Nieuwjaar in Zuid India vieren. We hebben maar 2 weken en wilden wat rondreizen en eindigen met enkele dagen aan de kust.

Wie heeft er tips, reisroutes, hotels of info voor ons ?

Wie is er al met kleine kinderen naar India geweest ? Is het doenbaar ?

Alvast bedankt

Heepa:dag:

Hoi<

Ik ben ook met oud en nieuw in india geweest
Ik was in New Delhi
In het straat je waar wij waren was niet veel te doen maar in het centrum of connaught place moet het helemaal geweldig zijn
Verder heb ik veel gereisd met de trein
Op stations is het superdruk dat lijkt mij niet fijn met kleine kinderen die moet je dan maar aan je vastbinden
Bezoekjes en dergelijke zijn goed te doen met de kids
Bij ons hielden ze er in het vliegtuig ook rekening mee de kinderen mochten als eerste met de ouders instappen

Groetjes G

Ps voor meer informatie kun je altijd mailen

ben je zelf al eens in India geweest?
Twee weken met strand; Mumbai, Goa & Hampi, evt. Bijapur? Dat is al wel redelijk noordelijk…

Ja, we hebben al Rajastan en de Himalaya gedaan, Ladahk, Kashmire, Nubra enz. Met de kids zijn we in 2006 een rondreis in Sri Lanka gaan doen. Vandaar dat we wilden weten wat er doenbaar is met kids. Goa en vandaar uit dingen regelen lijkt ons inderdaad ook wel wat.

Doei

Met kinderen is het prima reizen in India, maar als je 2 weken hebt; ik zou gelijk naar de kust gaan. Kustgebieden zijn dan “extreem” duur, maar wel gezellig en makkelijk. In Goa kun je prima dagtochten maken naar Panji, Oud Goa een mangrove tocht maken, dolfijnen zien, vissen, Hampi…
Meer in het zuiden bijvoorbeeld in Kovalam idem dito. Dachttocht, dolfijnen, beetje cultuur. Bedenk wel dat reizen in India vaak zwaar is. gemiddeld (landelijk) doe je over 50 km 1 uur., vanwege slechte wegen, koeien, kippen, geiten op de weg en vooral de smalle wegen…

graag wil ik wel mijn zorg uitspreken over het eten. Ondanks dat ik altijd voor de (indien aanwezig) betere restaurants ging, ben ik er een paar keer echt goed ziek geweest! Misschien dat het ook komt omdat ik op niet al te toeristische plaatsen ben geweest, maar hou er wel rekening mee. In de toeristische gebieden is het misschien beter?