Reizen door Lesotho

In september/oktober ga ik naar Zuid Afrika. Waarbij ik op een dag van Pietermaritzburg via Sanipas naar Leribe/Butha Buthe rij.
Volgens Google maps/route is dit 427 km en 7.22 uur rijden.
Nu heb ik van verschillende mensen gehoord dat dit niet haalbaar is in die tijd omdat de wegen vooral uit gravel bestaan.
Als ik op Google streetview kijk, is dit op deze route alleen vanaf Sanipas tot Mokhotlong. Voor de rest is het volgens mij gewoon asfalt.

Heeft iemand ervaring met deze route? Link van kaart Googlemaps;
Google Maps … 914721!3e0

Hartelijk dank alvast!
Ruben

Hallo

Dat is nou net een van de weinige stukken is zuid Afrika waar je wellicht in die tijd
van het jaar een 4x4 nodig zult hebben en vanwege de aanwezigheid of juist afwezigheid
van sneeuw en de begaanbaarheid daardoor een onzekere factor!

Veel planplezier

Dus beter bovenlangs naar het hotel in Lesotho gaan?

Ruben zo als Peter opmerkten moet je de Sani Pass met een 4x4 op rijden. Hoe de weg naar Mokhotlong is de vraag, in 2014 is men begonnen met de weg te egaliseren en er een teerpad van te maken. Wij zijn nog over een zandpad gereden naar Mokhotlong waar we hebben overnacht. Om dag erop naar Butha Buthe te rijder over de Monteng Pass 2820 meter hoog bedekt met 20cm sneeuw om daarna de Tlaeeng Pass 3255 meter hoog met 30cm sneeuw een weg te banen. Sneeuwschuivers kent men niet. Met een snelheid van 20kmh zijn we de passen gepasseerd, denk aan de slaggaten je bent niet in Europa. In het dagboek staat 28 September op naar de Sani Pass.

Geniet van de mooie landschappen Jan

Ok. Dan wordt de route denk ik anders. Dank je.

Kunnen deze routes wel in september met een normale auto naar en van het hotel in Lesotho? Elk in 1 dag?

en

Kunnen deze routes wel in september met een normale auto naar en van het hotel in Lesotho? Elk in 1 dag?

https://www.google.nl/maps/dir/Linco...4!2d-28.914721

en

Google Maps…!2d-32.5998423

Hallo

De route om Lesotho heen zal dan wellicht geen probleem moeten zijn, maar gezien
de route dan door het schitterende landschap en niet te vergeten het Golden Gate NP
waar je makkelijk alleen al een dag kunt doorbrengen is het eeuwig zonde om
dit in een dag te doen!
De andere route, is mij niets van bekend of de link werkt niet goed!

veel planplezier

Hallo Ruben,

Bij mij werkten beide links in jouw posting #7 wèl maar de eerste van jouw posting #8 niet.
Peter heeft gelijk: Golden Gate NP en omgeving is absoluut de moeite waard!
Als je er niets op tegen hebt, zou het interessant zijn om jouw volledige reisroute te kennen, of tenminste het gedeelte uit deze omgeving, dat maakt het antwoorden wellicht ook wat makkelijker.

Baie dankie en
groetjes,
Toetske

Golden Gate hebben we ook een aparte hele dag voor gepland. Dank je.
Bij mij werkt de 2e link wel vanuit het bericht hierboven.

Werkt hij nu wel;

Hey Ruben,

Het was de eerste die niet werkte!

Maar nog eens: de links in jouw posting nr 7 werken perfect.

Heb nu een paar keer na mekaar de twee links in jouw posting 8 aangeklikt: dan waren ze correct en dan weer niet. Heel raar…

Dus iedereen: gebruik de links van posting ZEVEN!

Groetjes,
Toetske

Als je toch in de buurt bent: heb je Basotho Cultural Village ook in je schema meegenomen?

Ik ga je tip meenemen. Dank je!