Cool! Lijkt me heel leuk! Heel veel plezier!
Er speelt ook nog een gedachte om vanaf shimkent af te zakken naar Dushanbe en dan via de Pamir naar Kyrgistan te rijden, wel weer extra visa nodig…
Hello
Ik ben Belg en als jullie informatie willen over deze prachtige Centraal -azie ,vraag me maar want ik woon hier al vier jaar in Kirgizie in de hoofstad Bishkek en altijd bereid iemand te helpen met een dienst
Groetjes marc
Hallo Marc.
Mijn naam is Filip ook van dezelfde origine.
Ben al drie maal ginder geweest,vorige zomer trekking gedaan dicht bij karakol.
Djethi otyz-altyn arashan,wreed mooi.
Ik heb toen veel kaarten gekocht in dat kleine winkeltje in bishkek(aan chuy prospect)lap het schiet me te binnen geoid.
Heb voor komende zomer wel wat plannen om terug te gaan maar niks concreet,in elk geval ga ik u zeker iets vragen als het zover is.
Mvg,Filip
volgens mij zit je goed, zijn zelf door kazachstan heen getrokken in juni 2008
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk dit jaar weer naar Kazachstan. Maar goed, we gaan verder niet rondreizen want ik vind het met een baby van een paar maanden een beetje riskant.
Dus puur familiebezoek.
Vervallen.
Hallo Marc, een post van jou uit 2009 maar toch een poging. Kan je in Bishkek de visa voor Oezbekistan en Tadjkistan krijgen of evt. “on arrival” aan de grens met beide landen vanuit Kirgizie ? Wij zijn Nederlander en Brussel is een eindje weg, vandaar.
Hej Rudolph,
‘lochet’ heeft enkel dit ene berichtje op wereldwijzer gepost. De kans is dus groot dat hij je vraag niet leest.
Zeer onlangs kwam je vraag al aan bod op dit forum in het Informatie over Oezbekistan topic
Nog dit : nergens kan je aan een grenspost overland een visum ‘on arrival’ voor Oezbekistan krijgen.
Ben je al geweest? Ik heb interesse in Turkmenistan, wil ik ook alleen naar toe, als dat gaat
Ik ben er 4x geweest nu, in 2010 met de motor, 2011 met vliegtuig en trein, in 2012 weer met de motor waarbij ik gestart ben in Almaty. In 2013 alleen Oezbekistan weer vliegen en logeren bij een vriendin die ik een jaar eerder ontmoette.
Visa heb ik geregeld via Visumburo in Amsterdam, voor Azerbeidjan moest ik naar de ambassade in DenHaag. Door de drukte kon ik die van Tadjikistan niet meer krijgen maar die kon ik alsnog regelen in Bishkek waarbij het binnen enkele uren geregeld was.
Voor Oezbeikstan en Tadjikistan heb je uitnodigingsbrieven nodig, voor UZ heb ik het bij Stantours geregeld en voor Turkmenistan heb ik Battutareizen benaderd waarbij ik ook de overnachtingen geregeld heb en een begeleider die je aan de grens opwacht, een heel gedoe maar zeker de moeite waard.
Let wel dit is de reis van 2012 en er kan in 5 jaar weer een hoop veranderd zijn.