Reizen door Bolivia

Iemand ervaring met reizen door Bolivia? Half december 2008 ga ik een aantal weken door Bolivia reizen en vervolgens naar Peru. Op internet lees ik verschillende berichten. Wegversperringen en openbaar vervoer wat niet altijd functioneert.

Vr gr Jan

wij hebben 1,5 jaar geleden met een huurauto in bolivia rondgetrokken en was goed bevallen alleen de afstanden zijn enorm en de wegen soms erg slecht en slingerend door de bergen.
wij hebben bijvoorbeeld soms een hele dag gereden op wat op de kaart 250 km. was en dan praat ik nog niet over een bus, busreizen van 20 uur of meer zijn geen uitzondering in bolivia.
bolivia is ongeveer zo groot als frankrijk en spanje samen en de infrastructuur is een heel stuk minder om je een idee te geven.
maar ook onderweg is het puur genieten
als het volk in opstand komt (wat nogaleens gebeurt) dan worden er belangrijke wegen van en naar grote steden geblokkeerd en kom je er vaak 1 tot meerdere dagen vast te zitten.
het openbaar vervoer werkt volgens mij verder prima in bolivia.
veel succes

Inderdaad goed blijven informeren naar vertrektijden van bussen. Bij opkomende stakingen o.i.d. worden sommige tijden vervroegd of verlaat, en dan gaat het om dagen.
Verder je spullen goed in de gaten houden. Belangrijke zaken altijd op het lichaam bewaren, maar ja, waar geldt dat niet he?!
Het is wel een schitterend land, dus ik zou niet twijfelen, maar gewoon gaan! De ervaringen die wij daar hebben opgedaan nemen ze ons nooit meer af!!