Reizen als vrouw alleen

Is Indonesië gemakkelijk te bereizen als vrouw alleen? Zijn er plaatsen die beter te mijden zijn? Iemand ervaringen hiermee?

Ja hoor, gaat uitstekend. Ik heb het 2x gedaan toen ik respectievelijk 67 en 69 was. Niet echt piep dus. Nu trek ik nog elk jaar een paar maanden rond (ieder jaar ook naar een nieuw eiland), maar ga dan met een vriendin. Twee bejaarden samen, echt normaal vindt men het niet, maar we voelen ons er altijd veilig. Ook op minder comfortabele plekken.

Ik heb tot nu toe alleen op Bali in m’n eentje rondgereisd. Gewoon op de bonnefooi. Vervoer tussen de plaatsen deed ik met de bus van Perama. Ik heb me nooit maar dan ook nooit onveilig gevoeld ook niet toen ik met m’n hostel achter de markt zat in Ubud. Ging 's nachts gewoon het donkere plein over en 2 donkere steegjes door.
Gewoon goed rechtop lopen, zekerheid uitstralen en tegen de taxichauffeurs die je om de meter een rit willen aanbieden: tidak, saya jalan jalan (nee, ik ga te voet). Het is leuk en handig als je wat van de taal kent. Opent deuren, vriendelijkheid en leuk contact met mensen en zelfs met de verkopers. (ook al kennen ze de Engelse taal)