Ik ben van plan om in september een maand naar Java en Bali te gaan. Graag hoor ik of er andere vrouwen zijn die dat hebben gedaan en wat hun ervaringen zijn. Wat ik vooral wil weten is of je je veilig voelde. Op sommige blogs lees ik nogal eens dat mensen (ook mannen) soms behoorlijk lastig gevallen kunnen worden door verkopers/taxirijders etc. Als ik me de gehele reis hierdoor ongemakkelijk moet voelen… kan ik misschien beter een andere bestemming zoeken of kijken of ik een medereiziger kan vinden. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb als vrouw alleen vaak door Indonesie gereisd, en ik heb me nooit onveilig gevoeld.
In veel niet-westerse landen proberen mensen je iets te verkopen, hetzij souvenirs hetzij vervoer. Als je duidelijk zegt dat je geen interesse hebt, vallen ze je echt niet lastig. Gewoon doorlopen dus. Zien ze dat je stiekem toch naar hun product kijkt, dan blijven ze proberen. Logisch toch, dat is hun werk.
Ik ga in feb ook alleen naar indonesie… Ik ben altijd van mening geweest dat als je je kleding aanpast( beschaafd kleed en net als de vrouwen in t land zelf) en niet als n naief meisje rond huppelt… Je veel ellende bespaard kan blijven… Wat verkopers betreft: wees duidelijk, twijfel betekent voor hun een ingang… Maar ook kun je een gesprekje aanknopen… Ik ervaar t als leuke momenten… Vaak de leukste gesprekjes met locals… Tis maar hoe je ermee omgaat!
Ik zou mij geen zorgen maken, pas je gewoon goed aan.
Hey!
Ik vertrek vanaf eind maart tot begin november. Ben zelf ook van plan om Java en Bali te bezoeken en uiteindelijk door te gaan naar Singapore.
mijn vluchten zijn al gereserveerd, desondanks vind ik t wel spannend! ik zal je zeggen wat ik ervan vond! Heb al een tijd in Egypte gezteen/gewoont dus een moslimland is in die zin ook niet nieuw voor me. ben heel benieuwd! ik hou een reisblog bij: www.reizigstersuzanne.waarbenjij.nu vooral omdat ik het tijdens mijn wereldreis doe. over 10 dagen vertrek ik naar China, dan thailand, daarna dus Indonesie, vervolgens nog australie, nieuw zeeland en amerika!