Ik heb misschien een optie gevonden om te kunnen emigreren wil effe je mening horen.
Als ik nu een reis regel naar California (LA) waar ik heen wil dan zal ik dus waarschijnlijk een reis visum krijgen maar als ik nu en hier komt de vraag : die tijd dat ik daarben werk zou kunnen fixxen zou ik dan een permanent visum kunnen krijgen ?
Ik heb er ook aan gedacht om het zo te doen en het is een optie maar het zal wel heel moeilijk worden. Op de openstaande vacatures in Amerika komen ook amerikanen op af en het bedrijf hoeft dan niet de hele procedure (en kosten) te doen om voor jouw een visum te krijgen. Ook moet je een special skill hebben om zelfs voor een visum in aanmerking te komen. Ik ben op dit moment aan het solliciteren vanuit Nederland bijv. via monster.com en dan zeg ik erbij dat ik bereid ben om naar Amerika te komen voor een gesprek. Moet wel zeggen dat ik van de +/- 10 sollicitaties nog geen 1 reactie heb ontvangen! Maar niet geschoten is altijd mis denk ik dan en dus is de optie om naar Amerika te gaan en daar een baan te vinden er natuurlijk wel. Je moet wel weer terug naar Nederland om het visum te regelen en het zal een H visum worden waarvan er maar een aantal per jaar beschikbaar zijn. Wellicht is de optie om een soort training te volgen bij bedrijven (deze zijn betaald) maar voor maximaal 18 maanden een optie. Je krijgt dan een J visum en die zijn makkelijker te krijgen. Mocht het bedrijf en jij elkaar bevallen dan kan je daarna een H visum aanvragen.
Dus om je vraag te beantwoorden…het is een mogelijkheid maar wel ontzettend moeilijk en je zal dan ook zeker de 3 maanden van je toeristenvisum nodig hebben om ook maar een baan te vinden!
Ik ben Nico en ik ben vorig jaar september naar Amerika verhuisd om daar met mijn Amerikaanse vriendin (nu vrouw) te trouwen.
Het is makkelijker dan vanuit Nederland proberen een werkvisum te krijgen (niet dat ik het daarom deed uiteraard) en het is waarschijnlijk nog wel makkelijker om met de Green Card loterij mee te doen. Ik heb daarover ook op mijn site geschreven.
Omdat er veel mensen zijn die hetzelfde willen doen of die via een werkvisum of Green Card loterij naar de VS willen, ben ik deze site begonnen met daarop uitgebreide informatie over emigreren, waar je op moet letten, tips voor als je eenmaal in Amerika bent, handige links naar andere sites, etc.
Je hebt er ook een mogelijkheid om een bericht achter te laten met een vraag of opmerking. Aarzel dus niet en stel je vragen! Ik weet hoe lastig het is en hoeveel moeite (en geld) het allemaal kost dus ik wil graag mensen helpen die dit ook ondergaan.