Reisverslag van kampeerbusreis door Rusland

Hallo allen,

afgelopen zomer 2013 hebben we een reis gemaakt met een VW kampeerbusje door Rusland en Finland.

Hier heb ik een leuk verslag van gemaakt met veel foto’s.

Het was in ieder geval voor ons een zeer speciale reis met onze kinderen en zullen er nog vaak aan terug denken!

Lees hier ons verslag:

http://www.henkdelange.nl/index.php/reisverslagen/rusland-finland

MvG,

Henk

Hallo Henk,

Mooi verslag, erg uitgebreid en met veel mooie foto’s! Ik ga eerst naar Siberie, nu in februari!, maar ik wil een dergelijke trip zoals jij die gemaakt hebt volgend jaar doen, maar dan met onze eigen auto en kamperen in een tent. Jouw verslag helpt enorm om een indruk te krijgen over het rijden en de kwaliteit van de wegen !

groetjes,

Jeroen

Leuk gedaan! :slight_smile: Mooie tocht!

HELD! Dat je durft te rijden in Rusland… Prachtige tocht!

Hoi allen,

bedankt voor de complimenten, het echt een prachtige tocht voor ons.

@Jeroen, ja de wegen zijn vooral goed te zien in twee filmpjes op dag 8 en dag 11 te zien, zo zie je wel het verschil in de doorgaande weg en de sub wegen.

In de tent is dan ook nog wel weer een nieuwe uitdaging :wereld:

Wow, wat een mooie tocht ! Leuk reisverslag.
Finn & Morris zijn al heuse globetrotters !

Hallo mensen,

ik heb de site vernieuwd en daardoor is de link gewijzigd, hierbij de juiste link:

MvG,

Henk

Hallo Rusland gangers,

ik zal nog eens onze reisverslag wat onder de aandacht brengen van onze fantastische reis door Rusland en Finland met een VW kampeerbusje vanuit Nederland vertrokken.

Er staan mogelijk wel wat tips een aanwijzingen in waar anderen iets mee kunnen die nu een reis plannen.

Succes met het plannen.

MvG,

Henk

vraagje,waar vind je de veerboot groningen naar klaipeda? zijn al wat jaartjes verder nu maar vind niks.

bij de Oostersluis rechtsaf, dan nog wat doorrijden dan zie je de veerboot vanzelf aan het Reitdiep liggen. Zo niet dan is die weg.

ja een link van die veerboot.maatschappij,kan moelijk zomaar op de gok zonder boeking er naar toe…
wat kost het ongeveer?

ik dacht dat en een geintje maakte! vandaar mij 1e antwoord.

maar bij de links staat wel de link naar Baltic ferries waarmee we gegaan zijn.

als je de sitemap even bekijkt zie je nog veel meer info waar je misschien wat aan hebt!

http://www.henkdelange.nl/index.php/sitemap

nog even de factuur opgezocht, en dat kwam rond de 1200 euro voor 4 personen met hutten en kampeerbus, zonder eten er nog bij en het ging om een retourtje.

Henk

omdat ik reis naar rusland aan het plannen maak en bekijk opties,maar 1200 euro kan ik beter gaan rijden zeg,zal de site eerst checken.
bedankt

vanaf nederland gaat niks meer heb ik gezien,alleen vanaf duitsland,ook direkt naar st petersburg,maar ja 63 uur en heel veel geld kan je beter gaan rijden

ja dat was een hoop geld, maar scheelt wel een paar dagen rijden.

kijk hier eens, Kiel naar Klaipeda | Ferry's naar de Baltische staten | DFDS

als ik zo kijk vallen de prijzen hier mee.

met de baltic ferries zat je ook nog als toerist tussen de vrachtwagenchauffeurs, niet dat daar wat mis mee is , maar die hebben toch een andere insteek op de boot dan een vakantieganger.

Aan de andere kant was dat ook wel weer leuk om eens mee te maken.

ja naar litouwen rijd je in 22 uur,dus ik denk dat ik gewoon via litouwen naar rusland ga rijden,route litouwen heb ik al 8x gereden,dus die boot van dik 700 euro toch sla ik wel over.