Reisverhaal Noord Ethiopië

Heb een prachtige reis gemaakt naar het Noorden van Ethiopia.
Iedereen keek me vreemd aan toen ik zei dat ik daar naartoe
ging. Had mezelf niet echt goed voorbereid op wat ik te zien,
zou krijgen, maar het is zeer de moeite waard geweest.
Het schitterende religieuze feest in Lalibella, de paleizen in het
legendarische Gondar, de steles van Aksum, de prachtige
schilderingen in de kerken. Machtig.
Van alle reizen die ik gemaakt heb was dit toch wel de mooiste.

Mijn reisverhaal staat op http://www.freewebs.com/northethiopia/index.htm

De reisorganisatie die ik persoonlijk aanbeveel, maar er zijn er natuurlijk
veel meer: is http://www.johnnyabyssinia.com

Mocht ik je overgehaald hebben, heel veel reisplezier.
Janny

Hallo,

Een interessante en heel erg fijne site! In maart vertrek ik voor aantal maanden naar Ethiopie… Ik zal dan eerst 3 maanden in Addis verblijven om te helpen in een jongerencentrum.

Vanuit daar ga ik dan 12 dagen reizen (met vliegtuig denk ik) door Bahar dar, Lalibela, Gondar, Axum…

Heb je nog meer tips? Ook naar de prijzen van een gemiddeld hotel ben ik erg benieuwd naar…

Greetz Jeremiah

Wij zijn net terug van 6 weken ethiopie, erg genoten. Er is een nieuwe busmaatschappij skybus (skybusethiopia.com) Boekingskantoor zit bij de piazza in de buurt. Deze busmaatschappij gaat o.a. naar bahar dar (hele mooie route), gonder en harrar (wat zeer de moeite waard is om te bezoeken). De skybus beviel zo goed dat daarom naar harrar zijn gegaan.
Ook het zuiden is de moeite waard, dit kan je niet met openbaar vervoer doen, dus moet je een auto huren. We kunnen je aan het telefoon nr helpen van een chauffeur, die je (goedkoop) het zuiden kan laten zien.
Wil je in addis lekker slapen kan je naar La source guesthouse (18euro) en daarom de hoek zit een goed restaurant (Backyard). Wil je je echt verwennen ga dan eten bij Aladin (libanees restautant)
Voor een slaapplek betalen wij (2pers) max 10 euro.
En vergeet niet om te wandelen in de simien moutains.
verder hebben we nog tips genoeg, dus als ik je nog met iets kan helpen hoor ik het graag.