Reistips voor 3 maanden NZ

Voor onze studie (lerarenopleiding Engels) reizen ik en een klasgenoot in februari 2015 naar NZ voor 3 maanden. Visum is aangevraagd/ontvangen dus het echte plannen kan nu beginnen. Hebben jullie tips hoe wij deze reis kunnen invullen en wat er allemaal nog geregeld moet worden vooraf?

We moeten nog een reisverzekering aanvragen (tips?) Ook overwegen we om een auto te gaan huren i.p.v. een busreis te maken. We willen graag beide eilanden zien en tussendoor wat gaan werken. We hebben al een aantal reisgidsen bekeken en veel op internet gegoogled en natuurlijk willen we heel veel dingen gaan bekijken en ervaren, maar dat is onmogelijk om in 3 maanden te doen. Wat is nu een goede verdeling van beide eilanden en welke plaatsen/activiteiten mogen we echt niet overslaan?

Alle tips met betrekking tot deze reis zijn welkom. We hebben beide amper reiservaring en kunnen **alle **tips gebruiken! :backpack:

Leonie & Melanie :dag:

Leonie,

NZ is een prima reisland. Je kunt gaan en staan waar je wilt, de mensen zijn zeer behulpzaam en het krioelt er van de reizigers. Ze kunnen je allemaal de mooiste pekjes in de omgeving aanwijzen.

Het beste advies wat ik je kan geven is om je te laten verrassen. Je hebt in die drie maanden voldoende tijd om NZ te zien en de diversiteit is groot. Kom je op een mooie plek wil je vast wat langer blijven.

Probeer in ieder geval een meerdaagse wandeltocht te maken. Je komt dan langs de mooiste plekken en overnacht in cabins ver weg van de bewoonde wereld.

Voor transport is een eigen auto de beste optie. Er zijn bij de internationale airports enkele aanbieders voor auto’s speciaal voor backpackers.
Maar als je een kiwi kent en zijn/haar adres mag gebruiken dan kan je bij elke handelaar terecht. Geschikt autootje kopen en verzekeren via de AA.
Met een huurauto mag je niet overal rijden en soms zitten de mooie plekjes verstopt achter een verbodsbord.

De beste tip die ik je kan geven is; vraag meteen de BBH card aan, dit geeft je zoveel voordeel.

Linkje naar BBH