In het najaar doe ik een rondreis door het Noord-Oosten. Ik hou daarbij ook een week gereserveerd voor de staat Michigan. Als er iemand tips heeft ivm bezienswaardigheden, laat u gaan!!!
Ook specifieke tips voor Detroit zijn welkom.
Ik zie dat er nog niet gereageerd is op je berichtje. Hoe gaat het met de planning van je Amerika reis in het najaar? Tips voor Michigan heb ik niet, maar Chicago, IL is goed te doen! Je kan hier een artikel vinden over gratis leuke dingen doen in Chicago.
Laat me weten hoe het gaat!
Hoe laat in het najaar wil je gaan? Wij zitten zelf in MI in september dus daarna kan ik je wel wat tips geven. Daarvoor zitten we in NJ, CT, RI, MA, NY, PA en OH. Welke route had je in gedachten?
Yeehaw
Hallo Yeehaw,
ik zit in USA tijdens de maand september. Aangezien MI mijn eerste stop is, zit ik daar dus vrij vroeg.
Alvast bedankt voor de reactie
hoi charelowie
was vorig jaar in Michigan en heb toen het Greenfield Village bezocht en het is een open lucht museum van Ford maar je kan ook naar het auto museum of Imax theater en je kan een factory tour doen en heb het Renaissance festival http://www.michrenfest.com/ bezocht wat ook de moeite waard was en als je van pret parken houdt is Cedar Point een mooi park het light wel in Ohio aan het lake Erie en wat ik van Detroit heb gezien was niet veel bijzonder hoop dat je meer geluk heb, voor de rest heb ik weinig gezien van de staat Michigan omdat de tijd was maar kort. ging voor ander plezier naar Michigan. Heel veel plezier en zelf ga ik dit jaar naar het westen voor drie weken in Oktober
Ik heb eigenlijk geen directe persoonlijke ervaring met deze deelstaat, maar ik kan je wel melden dat van wat ik gelezen heb, het is vrij onveilig en vooral Detroit bestaat uit grotendeels zwarte mensen.
Ik bedoel dit niet op een racistische manier, maar veel mensen zijn dit helemaal niet gewend, waaronder mijzelf toen ik naar een andere soortgelijke stad in de VS ging. Vooral iemand die uit NL komt kan ik me voorstellen zou nooit zoiets meegemaakt hebben.
Ik wou alleen een paar feiten naar je gooien, je mag natuurlijk zelf bepalen of het jou zint :teeth:
En ik vond het ook nogal opmerkelijk dat je alleen naar informatie over Detroit en Michigan vroeg terwijl je ook door het Noordoosten rondreist. Misschien heb je er ook een beetje twijfels bij? :chin:
Je vliegt dus waarschijnlijk op Detroit. Het Ford Museum kan je gemakkelijk bezoeken. Je kan ook doorrijden naar de west coast en Holland MI bezoeken. De westkust van Michigan schijnt prachtig te zijn. Wij rijden dan ook naar het NW naar plaatsen als Traverse City en Charlevoix en bezoek oa Tunnel of Trees, Sleeping Bear Dunes Nat seashore en Mission Peninsula. Ook gaan we nog naar Mackinaw en bezoeken we kort Frankenmuth ten zuiden van Bay City. Op weg naar MI blijven we enkele dagen in NE Ohio voor Rock and Roll Hall of fame, Uss Cod, Sandusky (even de rollercoasters zien) en wellicht nog naar Berlin voor de Amish en naar Kirtland voor oa het Holden Arboretum.
Yeehaw
Misschien heb je hier ook wat aan:
http://www.thingstodo.com/states/MI/
http://www.michigan.org/Things-to-Do/Default.aspx
Ik wens je iig een hele fijne vakantie :dag:en we horen graag je reisverhalen en tips als je terugkomt.