Reistips India-Nepal

Ook al is het niet gevaarlijk, iemand bij je hebben die de weg kent, leuke plekjes weet of je wellicht nog ergens mee naar binnen kan nemen omdat hij mensen kent en de taal spreekt, dat is atlijd leuk!

Absoluut, dat hadden we in Thailand ook en was erg leuk. Ik ga hem mailen!

groetjes!

Mijn tip: sightseeing Kathmandu (als je er bent wil je het allemaal wel zien, maar het is idd druk en toeristisch)

  • durbar square

  • monkey tempel

  • 3 golden budha’s (allemaal goed te lopen)

  • door naar Budhanath (de grootse tibetaanse stupa buiten tibet) en als je tijd hebt (taxi nemen) naar Passhipatinath

  • overnachten in Narangot, heeeeeeeeeeeeeeel vroeg opstaan. de aller aller aller mooste zonsopgang van je leven zien (als het helder is) en dan teruglopen
    (als je 's avonds op tijd gaat (nu wel rekening houden met de ‘spíts’ kan je ook een heeeeel mooie zonsondergang zien
    Narangot is wel iets duurder dan Kathmandu, maar wel super indrukwekkend qua zonsopgaang
    Succes en enjoy!

Mijn tip: sightseeing Kathmandu (als je er bent wil je het allemaal wel zien, maar het is idd druk en toeristisch)

  • durbar square

  • monkey tempel

  • 3 golden budha’s (allemaal goed te lopen)

  • door naar Budhanath (de grootse tibetaanse stupa buiten tibet) en als je tijd hebt (taxi nemen) naar Passhipatinath

  • overnachten in Narangot, heeeeeeeeeeeeeeel vroeg opstaan. de aller aller aller mooste zonsopgang van je leven zien (als het helder is) en dan teruglopen
    (als je 's avonds op tijd gaat (nu wel rekening houden met de ‘spíts’ kan je ook een heeeeel mooie zonsondergang zien
    Narangot is wel iets duurder dan Kathmandu, maar wel super indrukwekkend qua zonsopgaang
    Succes en enjoy!

Hallo, zelf in December 2008 in India (zuiden- Goa) geweest. Werkelijk schitterende mooie stranden bij het plaatsje Colva (voor de rust) waar je heerlijk eindeloos over bijna verlaten stranden kan wandelen met een tussenstop bij de plaatselijke eettentjes. Ga je voor het uitgangsleven dan moet je bij Candolim zijn.
Daarna nog een rondreis gemaakt door Noord-India onder de uitmuntende reisbegeleiding van Ingrid Hendriks. Bijzonder veel gezien en gedaan. Voor wat betreft het eten kan ik je aanraden voor die tijd part-time vegetarier te worden.