6 Maanden … Heel goed, Info dateerd ook uit 2008.
Ik pas het wel even aan.
6 Maanden … Heel goed, Info dateerd ook uit 2008.
Ik pas het wel even aan.
Sorry,
Heb geen bevoegdheid meer om de info aan te passen.
Misschien wil Carolina dit doen en dan ook even de Rode links verwijderen, deze zijn inactief.
Ik ben zeker meer dan twee jaar niet meer online geweest.
Rede was dat ik opeens ernstig ziek ben geworden. Ziekte van Lyme extreme vorm.
Mijn lichaam gaf het bijna op en ik kon ook geen beeldscherm meer verdragen.
Nu gaat het gelukkig weer iets beter.
Groetjes, ![]()
Okmer
ok, dat is heftig door zo’n stomme teek.
Ik ga ervanuit dat je je tips allemaal even nagelopen hebt op onjuistheden.
zulke dingen veranderen natuurlijk steeds.
Stuur Carolina maar een pb tje dan komt het goed denk ik zo.
staat (helaas) nog steeds 3 maanden i.p.v 6 maanden
Wat een handige tips thanx . Ga zelf eind april naar Cuba, eerst een rondreis( georganiseerd) en daarna nog ff chillen aan het strand. Zijn er nog handige tips voor de rondreis??? The does and dont’s
stop je zakken vol met pennen en (hotel) zeepjes.
Als mijn man en ik op vakantie gaan doen we altijd een beetje van de een bij de ander in de koffer en vice versa omdat als 1 koffer mist je een poaar dagen vooruit kunt.
Naar Cuba had i echt de inhoud gesplits omdat je daar dus bijna) niks kunt krijgen. Ook had ik daarom tandenborstel en wat kleine verpakkingen van shampoo en tandpasta en onmisbare dingen in mijn handbaggage gedaan. Ik had namelijk gehoord van een echtpaar waarvan beide koffers 2 weken spoorloos waren. Normaal trek je je beurs open en koop je het e.e.a maar dat is in Cuba toch wat lastiger.
In december naar Cuba geweest, een erg bijzondere reis en ervaring. Vanuit Havana een auto gehuurd en naar Vinales en Pinar del Rio gereden. Lege en goede 6-baans weg. Iedereen die ook met de auto wenst te reizen wil ik waarschuwen voor “neppolitie” die onder viaducten of bovenaan viaducten bij de afslag staat. Men houdt u voor dat de weg is afgesloten en een andere route moet nemen, en ze willen deze graag tonen. Dit zelf 2x meegemaakt. Opletten dus. Verder geen problemen of onveilig gevoel gehad in Cuba.
Dank u hartelijk voor uw inbreng! Zeer bruikbare tips
Ik hoop dat velen er iets aan hebben. Maar daarnaast zou je meer indruk kunnen leggen op de veiligheid.
Paspoort: hierbij hoort ook een toeristenkaart, Tarjeta del Turista, dient als visum. Ter plekke te koop (vliegveld Havana, ongeveer 17 euro las ik), op Schiphol (bij Arke of Neckerman ook als je niet met hun vliegt, 30 tot 40 euro) of als je zeker wilt zijn is het het goedkoopst en makkelijkst via cubavisa.net (22 euro, zelfde prijs als bij consulaat in Rotterdam) plus verzendkosten (verzekerd verzonden, 6,50), per gewone post (even bellen naar de persoon daar in Rijswijk, 2,50) of gratis ophalen. Bijkomend voordeel: je hoeft alleen je adres op te geven voor het versturen van het papiertje. Betalen kan oa via iDeal. Ik vond het ideaal.
ANWB en KLM maken gebruik van de VisumCentrale, maar die rekenen erg veel extra kosten (zo’n 40 euro bovenop de 22 euro voor het visum) en vragen allerlei administratieve rompslomp. Reisorganisaties rekenen meestal 25 euro bij een door hun geheel verzorgde reis.
Bedankt voor de handige info Okmer (e.a.).
Zelf heb ik in ieder geval nog wel wat aanvullingen onder het kopje ‘stranden’.
Ik heb al bijna alle stranden die wij hebben bezocht tijdens onze reizen door Cuba beschreven op mijn website.
Cayo Jutías: strand aan het westen van Cuba, op een uur rijden vanaf Viñales.
Playa Larga: strand aan de Varkensbaai
Playa Varadero: grootste, bekendste en meest toeristische strand van Cuba
Playa Santa Lucia: strand in het noorden van Cuba, in de provincie Camagüey.
Playa Girón: strand aan de ingang van de Varkensbaai
Playa Ancón: bekendste strand van het zuiden, bij Trinidad.
Playa Esmeralda: strand in het noordoosten van Cuba, vlakbij Holguín.
Heb nog niet alle stranden beschreven, maar beetje bij beetje wordt het volledig ![]()
Altijd leuk om van anderen ervaringen en tips te lezen over steden en stranden of wat dan ook over Cuba!
Net terug van Cuba. Ook in Havana geweest en mensen vragen soms of ze al dan niet kunnen betalen met bankkaarten.
Best van thuis uit al de nodige euro’s meedoen. In Havana werkten de bankautomaten (voor Visa of mastercard) nauwelijks, geld afhalen kan ook in het loket in de bank MAAR …je kan de bank niet betreden met teenslippers (en voor mannen ook niet in een t-shirt zonder mouwen. Mijn echtgenoot werd tot 2x toe niet toegelaten met zijn teenslippers. Enkel hij had zijn visakaart mee en extra schoenen hadden wij nu voor deze 2 dagen Havana niet mee. Die lagen nog in onze all-in in Varadero.
Was uiteindelijk een heel gedoe ( want de bedienden kenden geen engels en ik niet voldoende spaans ) , dan tenslotte de toestemming gekregen om met de formulieren die moesten ondertekend worden, weg en weer naar de deur te lopen om ze te laten onderteken. :nadenken:
Mooi verhaal Katrien… Cuba is stukken ingewikkelder dan de meeste mensen denken!!!
…ik zal er zeker nog eens teruggaan [emoji4]
… Ik ga deze winter weer dik vier maanden ![]()