Reistijden in Sri Lanka

Hallo,Mijn vriend en ik gaan 8 september naar Sri Lanka. Onze route hebben we al bepaald, maar nog niet vastgelegd.Wij gaan delen met de trein doen en andere met taxi (o.i.d).Mijn vraag is nu of het veilig/handig is om na 18:00 uur te reizen met taxi of prive chauffeur?De reden voor mijn vraag is omdat wij niet te veel hotels willen boeken. Als voorbeeld: Wij willen in de namiddag/avond vanuit Ella naar Udawalawe national Park. Om dan de volgende ochtend een safari te doen (moet je een safari van te voren regelen trouwens?).Hetzelfde geldt voor Galle. Daar willen wij overdag rond lopen en dan in de avonduren naar Sinharaja Forest Reserve reizen. Moeten wij dit dan laten regelen door het hotel? Weten zij dan hoeveel dit gaat kosten?Heeft iemand hier ervaring mee?Groet,Marielle

H​oi Marielle,

Allemaal uitgelegd hier (die taxiritjes dan)

altijd zelf de richtprijs berekenen met Rs 75/km voordat je de vraag ‘uitzet’, zoals het beschreven voorbeeld bij Ella bewijst hebben hotels er een handje van ver boven die prijs te gaan zitten.
Safarijeep moet avond tevoren geboekt zijn, dus in dit geval zou ik het wél het hotel bij UW vragen mits die de eerlijke prijs aanhouden; wat die is staat weer in een andere faq in diezelfde Prikbord-sectie

's avonds rijden an sich is het probleem niet, ik zou het alleen niet doen op mooie stukken (Ella bijvoorbeeld écht uiterlijk 17.30 verlaten want de afdaling door de pas is spectaculair) en in gebieden vol wilde olifanten, zoals rond Tissa en ten oosten van Habarana-Dambulla lijn, zullen veel chauffeurs het zelf weigeren gezien de kans op botsingen met dikhuiden die 's avonds en 's nachts de weg claimen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]