Reisschema + Vragen

Hoi Allemaal,

Ik ben van plan om samen met mijn vriend in augustus 16 dagen rond te gaan reizen in Sri Lanka. Zojuist een reisschema gemaakt en ik zou graag aan jullie vragen of het allemaal een beetje haalbaar is.
Verder lees ik op veel plekken dat het raadzaam is een auto met chauffeur te reserveren, aangezien we maar 2 weken denk ik dat dit gezien de tijd misschien wel handig is. Moet je deze chauffeur reserveren als je nog in Nederland bent of is deze ter plaatse ook goed te regelen?
Zoja, iemand misschien tips voor een goede - niet al te prijzige chauffeur?

Hier ons reisschema:

Woensdag 12-8 Aankomst Sri Lanka - Negombo
(uitrusten aan het strand)

Donderdag 13-8 Sigiriya
(leeuwenrosts, ruïnes of tuinen)

Vrijdag 14-8 Sigiriya
(kaudulla national park)

Zaterdag 15-8 Trincomalee
(reizen + strand)

Zondag 16-8 Trincomalee
(Pigeon national island, snorkelen)

Maandag 17-8 Trincomalee
(Strand)

Dinsdag 18-8 Dambulla
(grottempels)

Woensdag 19-8 Kandy
(heuvels, tempels)

Donderdag 20-8 Kandy

Vrijdag 21-8 Nuwara Eliya
(Thee heuvels, kloof lands end)

Zaterdag 22-8 Ella
(Met de trein naar Ella)

Zondag 23-8
(adams peak/ella beklimmen)

Maandag 24-8
Kalutara
(strand)

Dinsdag 25-8
Kalutara
(strand)

Woensdag 26-8
Kalutara - Colombo

Is de reisafstand haalbaar, zijn er dingen die ik nog mis, of waar we eventueel te kort verblijven? Is de adams peak of de ella rock te beklimmen in augustus, of zijn deze evenals in juli gesloten?

Alvast bedankt en ik hoor graag jullie mening!

Linda

Hoi hoi,

Ziet er aardig uit. In Ella bedoel je little Adam’s Peak naar het lijkt, de echte AP ligt elders maar is ook gesloten tot december. Kalutara is beduidend minder strand dan Trinco en zeker met de ruwe zee in de zomer. Chauffeur wordt relatief duur omdat ie een dagelijkse minimumafstand heeft, in Trinco (en Kalutara) gebruik je die niet en betaal je dus ‘wachttijd’. Ik zou doen Ella-Kandy-Dambulla/Sigiriya/wildpark-Trinco en dan de chauffeur wegsturen (je betaalt wel z’n lege terugreis tegen Rs 45/km) en 6-7 dagen later dan de trein naar Colombo nemen (1 x overstap in Gal Oya). Je hebt nu zelfs ‘lucht’ over in de planning, en zou voor Ella nog 1-2 dagen extra kunnen nemen voor bezienswaardigheden zoals Galle Fort of Sinharaja natuurpark.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

• Updated - - -

PS Chauffeur altijd vantevoren boeken voor rondreizen, als je ter plekke zoekt krijg je veelal alleen snorders zonder gidsdiploma; dat diploma is echt nodig en zou niets extra mogen kosten. Freelancer-naam bijvoorbeeld te krijgen via priveberichten naar geregelde schrijvers hier, grote reisbureau’s kunnen ook.

E+S

Hoi Erik,

Thx voor de info, dan draai ik m’n schema om!
Ik bedoelde inderdaad little adams peak.
Hoe lang zal je er ongeveer over doen vanuit trinco naar Colombo per trein? We vliegen de laatste dag pas in de avond, is het te doen in een dag of raadzaam de laatste overnachting in de buurt van colombo te verblijven?

Groetjes, linda

Hoi maar weer,

Trein moet 16.30 aankomen, met overstap een uurtje of 8 reizen. Reken op maximaal 1 uur vertraging. Van Fort naar airport is ongeveer een uur met taxi dus reken zelf maar even :wink:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]