In juli gaan mijn vriendin en ik voor een eerste rondreis van 17à18 dagen naar thailand, we komen aan vanuit hong kong en gaan erna terug naar hong kong. Ik heb al eens wat rondgeneusd op dit forum en kvroeg me of deze planning goed is of toch te ambitieus?
Alvast bedankt
3/7 aankomst bangkok 12.35
4/7 bangkok
5/7 bangkok
6/7 bangkok - kanchanaburi ('s morgens)
7/7 kanchanuburi
8/7 kanchanuburi - pak chong ('s morgens of 's avonds)
9/7 khao yai np
10/7 khao yai np
11/7 pak chong - ayyuthaya
12/7 ayyuthaya - 's avonds nachttrein naar chiang mai
13/7 aankomst chiang mai
14/7 chiang mai
15/7 chiang mai
16/7 chiang mai
17/7 vlucht chiang mai naar phuket, aankomst 15.15
18/7 krabi
19/7 krabi
20/7 phuket - hong kong
We hebben al gefilterd en zouden liever niets meer weglaten maar tips zijn meer dan welkom
Ik weet niet of je er over gelezen hebt, maar in de weekenden is er een speciale toeristentrein die richting Kanchanaburi rijdt en verder door naar Nam Tok. Er zijn meerdere plaatsen waar je de trein uitkunt om rond te kijken. Voor 120 TBH kun je dan van het hoofdstation in Bangkok in 1 dag alle hoogtepunten op die route zien en kun je om een uur of 4 's middags eventueel uitstappen in Kanchanaburi. Zie ergens onderaan op The real Bridge on the River Kwai | Train from Bangkok to Kanchanaburi & River Kwae.
Het weer is in juli in Krabi en Phuket niet het meest gunstige. Daarom gaan wij in plaats daarvan naar Koh Phangan. Als je het ticket van Chiang Mai naar Phuket nog niet geboekt hebt, zou je kunnen overwegen om naar de oostkust te gaan…
Nunu schrijft: De speciale toeristentrein rijdt naar K’buri en verder naar Tam Kok.
Dit moet Nam Tok zijn , de Thaise vertaling hiervan is “waterval”, en inderdaad als je vijftig meter verder loopt dan het spoor lang is , sta je aan de voet van een mooie waterval, de Sai Yok Noi waterval.De rit is prachtig.
Wanneer je zelf het idee hebt dat je planning te ambitieus is, kun je je plan op de volgende manier aanpassen.
In K’buri kun je in de hoofdstraat bij verschillende bureautjes een of meerdere nachten slapen op een raft boeken.
Dit is bijvoorbeeld in Sai Yok National Park. Ik ben er zelf geweest, het is er schitterend.
Overdag kun je weleens worden gestoord door luidruchtige boten die voorbij varen, maar 's avonds en 's morgens
heb je er natuur, stilte, en een prachtige snelstromende rivier.
Je kunt ook op andere plaatsen op een raft overnachten, vraag de plaatselijke agent, en hij vertelt waar.
Dus je kot 15.15 aan op phuket en wil diezelfde dag nog naar Krabi? Hoe wil je dat doen?
Dat is wel heel ambitieus, en dan 2 dagen blijven en weer terug naar phuket… zou dat niet doen.