Reisschema November 3 weken

Hoi,

We gaan in November naar Vietnam en hebben het volgende reisschema opgesteld:

D1 Hanoi
D2 Hanoi
D3 Halong Bay
D4 Halong Bay –> Nachttrein Sapa
D5 Sapa
D6 Sapa
D7 Sapa –> Nachttrein Hanoi
D8 Ninh Binh
D9 Ninh Binh
D10 Hoi An
D11 Hoi An
D12 Hoi An
D13 Phu Quoc
D14 Phu Quoc
D15 Phu Quoc
D16 Phu Quoc
D17 Phu Quoc
D18 HCMC
D19 Cho Chi tunnels
D20 HCMC

We willen Halong bay en de nacht tein naar Sapa vastleggen. Ook willen we Phu Quoc vastleggen, omdat het weer in Hoi An volgens mij slecht kan zijn willen we dit open laten en daar ter plaatste bekijken hoe het weer is. Als het goed weer is willen we het schema voortzetten. Zo niet zijn we aan het kijken om iets anders ter plaatse te plannen ipv Hoi An. Heeft iemand tips wat we kunnen doen, of misschien aanmerkingen op ons schema?

Alvast bedankt.

Gr. Jos

Hallo Jos,

Je hebt helemaal gelijk, weer in november kan tegen zitten in november.
Dus heel goed dat je dit flexibel houd.

Misschien is om eerst naar Halong te gaan een bewuste keuze, maar kies wel de goede tijdstippen uit voor de trein icm de Halong trip.
Je hebt anders kans de trein te missen.

Daarom is het misschien ook een idee om Halong en Sapa om te draaien.
Dus eerst Sapa en daarna Halong.

Dus dan vanaf Hanoi naar Sapa en na aankomst in Hanoi meteen door naar Halong.
Weet je zeker dat dit goed gaat.

Na aankomst, terug van Halong 1 nachtje Hanoi en dan door naar Ninh Binh.
Waarschijnlijk kies je voor de nachttrein naar Hoi An ( station Danang ) als ik je schema zie?

Alternatief voor Hoi An.

Is het echt slecht in hoi An, vwb. het weer, dan is de Mekong Delta een prima alternatief.

Hoop dat dit voor nu even voldoende stof opleverd?
Heb je nog meer vragen, laat het aub. even weten.

Gr.
Ton.

Hoi Ton,

Bedankt voor je reactie.

We hebben nu Ninh Binh naar voren gehaald, omdat de cruise die dagen vol zat waar we willen boeken. We hebben wel nog Halong Bay en dan meteen door naar Sapa. Dit zou moet lukken volgens de planning waar we de cruise hebben geboekt zijn we om 17.00 weer in Hanoi. De nachttrein gaat rond 22.00 dacht ik.

Heb je nog tips waar we de nachttrein naar Sapa het beste kunnen boeken?

De planning is dat we naar Hoi An vliegen. Dit moeten we ter plekke kijken of er nog vluchten zijn. Of kan je beter de nachttrein pakken? Ik neem aan dat de vluchten niet allemaal volgeboekt zijn? Ook de vlucht van Phu Quoc willen we ter plekke boeken, omdat we Hoi An open laten.

Dat is wel een goede tip Mekong Delta, dit is dan ook al dicht bij Phu Quoc.

Hallo jos,

Graag gedaan.

Dan gaat het lukken van Halong door naar Sapa.
Kijk even op de site van

Train travel in Vietnam | Train times, fares, buy tickets online links from Vietnam

Daar vind je alles omtrent tijden kantoren om te boeken.

Vliegen op Hoi An is een uitstekende keuze in mijn ogen.
Is wel de wat duurdere optie, maar je hebt zo wel een kortere reistijd en er vliegen diverse maatschappijen op Danang, dus dat komt goed.

Phu Quoc vlucht.

Wil je alleen een vlucht zonder een hotel erbij; kan lastig worden.
Er gaan niet zoveel vluchten van Saigon naar PQ.

Heb net gekeken op de site van VA en zie dat er al vele vluchten uitverkocht zijn op populaire tijden.
Dus nu niet boeken kan een gok zijn.

Maar wanneer je in de Delta bent kan je nog via Rach Gia met de boot gaan als alternatief.

Overigens is dit de echte site van Vietnam Airlines.

Had voor de datums 13-11 en 17-11 ingevuld.

Hoop weer voor even voldoende denk stof.

Gr.
Ton.

Thanks, heel handig/informatief die site!

Dan denk ik dat we dat maar vast leggen de vlucht van Saigon naar PQ. Dan kunnen we Hoi An open laten en dan ter plekke kijken wat we doen en vanuit waar we naar Saigon vliegen. Vluchten naar Saigon zal denk ik niet snel uitverkocht zijn.

Zijn er nog meer handige sites van Vietnam zoals die van die treinen? Ik ben ook nog op zoek naar een goede site om het weer in Vietnam bij te houden.

Hallo Jos,

Vor de trein is deze heel handig.

Train travel in Vietnam | Train times, fares, buy tickets online links from Vietnam

Vluchten op Saigon zijn inderdaat makkelijk te regelen via diverse maatschappijen.

Voor het weer type ik gewoon "weather … " , op de puntjes de plaats in.
Dan heb heb de aktuele weersverwachting.

Gr.
Ton.