Reisschema Noord Argentinië tot Rio de Janeiro

Hallo reizigers,

We hebben inmiddels ticket geboekt naar Buenos Aires en terug vanaf Rio.
We gaan 3 weken eind september/begin oktober.
Op dit moment zijn we ons nog aan het oriënteren welk reisschema we gaan volgen, in ieder geval Foz do Igauzu.
Wie heeft goede tips voor ons voor een route en met welk vervoermiddel?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Saludos
Arno

Hola Arno,

Vanaf Buenos Aires naar Foz do Iguazú is het het meest logische de ronde via het midden en noorden van Argentinië te maken. In sept/okt ook nog niet te warm. Denk aan Buenos Aires - Córdoba - Mendoza - via de ruta 40 noordwaarts richting Salta & Jujuy, laatste deel naar Puerto Iguazú. Dit kan uitstekend in zo´n 15-20 dagen.

Als je wilt kun je met nachtbussen de afstanden overbruggen tussen de belangrijkste steden, alleen het laatste stuk van Salta naar Iguazú zou ik met een directe vlucht doen met Aerolineas Argentinas (dagelijks). Kijk voor de bussen naar dit onderwerp op het forum. In Mendoza en Salta kan je lokaal het beste een auto huren.

Groet en geniet van Argentina,

Jan

Ik ga hetzelfde doen, maar dan in juli :slight_smile: Twijfel ook nog over het reisschema. Ik denk dat wij van BA naar Iguazu gaan, en willen van daaruit óf naar Pantanal, óf naar Ilha Grande en dan uiteindelijk eindigen in Rio. Moeilijke keuze!

Ik denk dat wij van BA naar Iguazu gaan, en willen van daaruit óf naar Pantanal,

Als je overweegt naar de Pantanal te gaan, zou je ook kunnen denken aan een minder bekend gebied in Argentinië, de Esteros del Iberá. Ligt op de route tussen Buenos Aires en Puerto Iguazú. Bereikbaar vanaf Mercedes (Corrientes) of Posadas (Misiones). Naar Mercedes kun je een nachtbus nemen vanaf Retiro in Buenos Aires, naar Posadas kun je eventueel ook vliegen. Hoe dan ook een prachtig gebied dat nog niet is ontdekt door het massatoerisme.

Groet,

Jan

Ik ben van plan om rond November ongeveer dezelfde route te nemen, wat is een redelijk tijdsbestek om vanaf Buenos Aires > Puerto Iguazú > Pantanal > Ilha Grande > Rio te reizen? En is Sao Paulo de moeite waard om er aan toe te voegen, of zijn er mooiere/interessantere plekken die ik niet kan overslaan?

Correctie: Buenos Aires > Rosario > Santa Fe > Puerto Iguazú > Pantanal > Ilha Grande > Rio

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we al iets gevorderd in ons reisschema:
Dag 1 vlucht naar BA
Dag 2 tot 4 BA
Dag 4 vlucht naar Mendoza
Dag 5 aconcagua, uspallata en puente del Inca
Dag 6 maipu bodega’s
Dag 7 en 8 autohuur naar talampaya en ischigualasto. Overnachting in villa Union
Dag 9 vlucht van mendoza naar Salta
Dag 10 relaxdag Salta
Dag 11 en 12 autohuur naar Cachi ( overnachten Cachi) en volgende dag naar Cafayate (overnachten Cafayate)
Dag 13 en 14 2 daagse excursie nubes en humahuaca
Dag 15 vlucht van Salta naar Iguazu
Dag 16 Iguazu Argentijnse kant met openbare bus
Dag 17 Iguazu Braziliaanse kant met openbare bus
Dag 18 tot en met 24 nog niet ingevuld…
Dag 24 vlucht vanuit Rio de Janeiro naar Amsterdam. Planning is om ongeveer 3 dagen in Rio te verblijven.

Nog goeie tips/ suggesties voor de tijd tussen Iguazu en Rio?

Groet,
Arno