Mijn naam is Selly en ik ga met 3 vrienden eind december voo 2 weken naar maleisie. Ons reisschema is als volgt.
26/12 singapore
27/12 singapore
28/12 Sngapore/melakka (vliegen via KL)
29/12 Melakka
30/12 Melakka/KL (bus)
31/12 KL
1/1 KL
2/1 KL-Taman negara
3/1 TN
4/1 TN-Cameron Highlands
5/1 Cameron Highlands
6/1 CH-Langkawi (rebak island)
7/1 Langkawi
8/1 Lankawi
9/1 Langkawi
10/1 vliegen langkawi-singapore en vanaf singapore naar amsterdam
Hebben jullie nog tips?
We willen deze reis met OV doen. Zit alleen met reis van TN naar Cameron en daarvandaan naar langkawi. Zijn deze stukken makkelijk te doen met OV of ben je dan veel langer bezig. Graag jullie reactie!
Ik lees dat je naar Rebak Island wil gaan ik neem aan naar Taj Mahal resort. Het is een mooi resort maar ik zou het niet doen als je ook nog uit wil of feesten. Je kunt namelijk vanaf 19.00 uur daar niet meer weg komen en terug komen. Ze zijn er wel mee bezig om het veranderen maar op dit moment is het nog niet het geval.
van TN naar CH lopen minibusjes en ik denk dat je ze kunt boeken bij de tour kantoren. Hoe laat en wat ze kosten weet ik niet maar ik heb wel gehoord dat ze er zijn.
Vanaf CH zullen er bussen zijn die in ieder geval naar Ipoh rijden en misschien ook wel door naar Penang. Heb je al een reisboek, Lonely Planet bijvoorbeeld. Hier staat vast wel iets in.
Voor de lange stukken kun je het beste een nachtbus of luxe bus nemen. De locale bussen zijn erg langzaam omdat ze vaak stoppen. Bij het station van o.a. KL kun je kaarten kopen. Het is erg druk en onoverzichtelijk maar ze spreken redelijk engels dus het moet goed komen. Je kunt natuurlijk ook voor een paar dagen een gids zoeken. Dat heb ik ook gedaan en het is echt niet duur. Je beschikt dan over prive vervoer. Mocht je nog een gids zoeken dan hoor ik het wel. Ik heb zijn e-mail nog.