Reisschema juli - augustus 2012

Hey iedereen, Ik ben nieuw op dit forum en ben 27 jaar.
Samen met mijn vriend gaan we individueel 28 dagen rondtoeren in Indonesie. Nu heb ik namelijk al veel boeken gelezen en het internet afgeschuimd maar toch zit ik nog met enkele probleempjes ivm mijn reisschema. zo ziet mijn voorlopige route er ongeveer uit:

1 Brussel - Jakarta
2 jakarta vlucht - Yogyakarta
3 Yogyakarta
4 Yogyakarta
5 Yogyakarta
6 Yogya vlucht Surabaya en dan rit naar Tosari bij de bromo
7 Bromo - kawah ijen
8 Kawah ijen beklimmen en dan rust bij hotel ijen resort
9 Kawah ijen - bali
10 Bali
11 bali
12 Bali
13 Bali
14 Bali
15 Bali
16 Bali
17 Bali Lembongan eiland?
18 Bali
19 Bali - Gili air boot in de morgen
20 Gili air
21 Gili air uitstap meno of trawangan ?
22 Gili air - Senggigi
23 senggigi
24 Senggigi - rit naar Kuta (lombok)
25 Kuta stranden met scooter
26 …
27 … - s’avonds Mataram - Jakarta
28 Jakarta - Brussel

Mijn vraagjes zijn nu nl:

• Hoe het best Bali in te vullen ivm verblijfsplaatsen op het eiland?
  • is het eiland Lembongan wel de moeite en zo ja misschien voor een overnachting?
  • Kiezen tussen gili air of trawangan
  • we wouden misschien ook GILI NANGGU voor een daguitstap doen maar waar kan ik dit best inpassen of is dit af te raden?
  • dag 26 en 27 staan open maar is het dorpje TELEBATU op lombok de moeite of zullen we al genoeg rijstvelden gezien hebben? dan zou de route er zo kunnen uitzien:

24 Senggigi - Telebatu
25 Telebat - rit naar Kuta (lombok)
26 Kuta stranden met scooter
27 Kuta -naar mataram met dorpbezoekjes - s’avonds vlucht Jakarta

Misschien is het beter gewoon een dag extra Bali of Gili air of Gili nanggu of ergens anders?

alvast bedankt voor jullie tijd en hopelijk kan er me iemand helpen want ik kom er echt niet uit op het einde van mijn schema.alle hulp is echt wekom

alvast bedankt en groetjes.

hallo, is er niemand die kan helpen, zou zo graag dit weekend mijn hotels vastleggen en zeker de route beslissen. Help !!!:wereld:

Hallo Glenni,

Ik lees je vraag nu eerst , ik woon op Bali en ben dan ook meestal op dat forum te vinden.
Als 1ste denk aan de Ramadan, die dit jaar in augustus is, dan is Java overvol en niets meer te krijgen, je moet er dan ook niet willen zijn. Het zuiden van Bali is dan ook vol met uitzondering van het Oosten -Noorden. Ook de Gili;s zijn overvol. kan je de reis verzetten doe het!!! Anders een andere route. Bali is Hindu en iedereen van de andere eilanden die de Ramadan willen ontvluchten
komen naar Bali.

Groet Paulien

De vragen over de route zijn al heel vaak gesteld, met heel veel voors en tegens. Heb je oude topics al een keer geopend?

Het is maar met wat je wilt zien in Bali. Sommige mensen houden van de drukte in het zuiden, andere mensen gaan liever naar het rustige oosten. Qua drukte ligt het noorden er naar mijn mening een beetje tussenin.

Juli en augustus zijn drukke maanden in Bali, en door de ramadan is het wellicht wat drukker. Het is echter echt niet noodzakelijk om nu al alle hotels vast te leggen. Ik boek zelf maximaal 2-3 dagen vantevoren.

De ramadan maakt het reizen iets lastiger. Ik heb zelf een paar keer tijdens de ramadan over verschillende eilanden in Indonesië gereisd, en dat is op zich ten doen. En als gezegd: Bali is hinduistisch.

Ik ga dit jaar ook in juli - augustus :slight_smile:

Reizen tijden Ramandan is nu naar de Gilis geen enkel probleem meer. Van Lembongan naar Gilis kan je iedere dag de fastboat Scoot nemen. Ook zijn tijdens ramandan alle bars en restaurants open. Alleen rond de dag van het suikerfeest zijn er meer barren, restaurants gesloten vanwege de feestdagen.

Wat is een leuke plek om independence day te vieren? Ik twijfel tussen mijn oude school op Bali of een vriendin in Ampenan.