Ik denk dat ik een beetje een idee heb qua reisschema. Graag laat ik aan de Thailand ervarings deskundigen over of die reëel is…
Achter de plekken waar ik heen moet heb ik MUST gezet…maar als een andere volgorde beter is hoor ik het graag…
Graag hoor ik van jullie ook wat het handigst is qua vervoer tussen de plekken…
26/1 A’dam/ Dubai
27/1 Bangkok (must, hotel geboekt)
28/1 Bangkok (must, hotel geboekt)
29/1 Kanchanaburi (must)
30/1 Kanchanaburi (elephants world) (must)
31/1 Kanchanaburi (must)
1/2 Khao Lak (must)
2/2 Khao Lak (must)
3/2 Phuket
4/2 Phi Phi (must)
5/2 Phi Phi (must)
6/2 Phi Phi (must)
7/2 Ko Samui
8/2 Ko Pha ngan
9/2 Ko Tao
10/2 Ko Tao (must)
11/2 Ko Tao (must)
12/2 Ko Tao (must)
13/2 Ko Tao (must)
14/2 Bangkok (must, hotel al geboekt)
15/2 Bangkok/ terugvlucht
16/2 Dubai / Amsterdam
Het is eenvoudig: Alles waar je must bij hebt gezet bezoeken, en de rest sowieso overslaan.
Van K’buri naar Khao Lak in een dag, knappe man of vrouw die dat voor elkaar krijgt…
Trein K’buri- Chumphon (let op de overstap) -bus naar Ranong-Bus naar Phuket
Van Khao Lak naar Phi Phi moet geen probleem zijn met een minibus.
Ook Ko Tao is enigszins lastig vanuit Phi Phi , zal ook langer dan een dag zijn, wellicht tussenstop in Samui ?
Phi Phi boot naar Krabi-Krabi bus naar Surat Thani-ferry naar Ko Samui-boot naar Ko Tao
Kijk nog even alles goed na, want het is wel heel veel en heel lang reizen zo…
De plaatsen waar ik geen must achter heb gezet zijn ook meer als speling bedoeld in mijn schema zodat ik ergens ook een dag langer kan blijven of de tijd kan nemen ergens te komen.
Ik heb alles nagekeken en kom er niet uit vandaar ook mijn post…heb ook al eerder hier hulp gevraagd maar komt weinig reactie op…
Heb overigens ook in mijn schema aangegeven dat ik niet vanuit phi phi rechtstreeks naar koa toa wil maar oa via samui zoals je aangeeft…
Ik blijf overal bijna 3 nachten of meer dat is dan toch niet heel veel reizen?!
Van K’buri naar Khao Lak in een dag, knappe man of vrouw die dat voor elkaar krijgt…
Trein K’buri- Chumphon (let op de overstap) -bus naar Ranong-Bus naar Phuket
Neem de trein naar Surat Thani en dan vandaar de bus naar Takua Pa-Khao Lak. Om van ST naar Khao Lak te gaan hoef je niet via Phuket te reizen.
Ik kan toch vanuit Kanchanaburi terug naar Bangkok en dan vliegen op Phuket en dan uur met de bus naar Khao Lak?Dan is het bij elkaar niet veel aan reistijd…uiteraard afgezien van de wachttijden enz enzo
Ja, maar ik zou dan minibus nemen vanaf Phuket luchthaven, niet de reguliere bus. Je kunt natuurlijk ook naar Krabi of Surat Thani vliegen vanuit Bangkok.
Krabi wel, maar vanuit Surat Thani gaan er rechtstreekse bussen naar Takua Pa, en vandaar gaan er biussen naar Phuket.
Vanuit Phuket vertrekt de reguliere bus vanuit Phuket Town, wat in het zuiden van het eiland ligt. De luchthaven ligt in het noorden, Khao Lak ten noorden. Dus als je de reguliere bus neemt moet je of eerst 1 uur naar het zuiden, en dan dezelfde weg weer terug met een bus (die langzamer gaat, dus reken op 1,5 uur), of je moet eerst een taxi nemen naar de hoofdweg en daar de bus nemen (kan zeker wel). Minibus vanaf de luchthaven naar Khao Lak is veruit de makkelijkste en snelste optie.
Updated - - -
Zie deze post van Kring Thep in een ander draadje
Hier zou ik een beetje voorzichtig mee zijn…treinen in Thailand zijn vrijwel altijd vertraagd, en regelmatig met een paar uur.
, daarom geef ik geen voorspellingen over de duur van een treinreis hier.
Pak een willekeurige reisgids of google en je kunt dit zo terugvinden
De nachttrein die de meeste mensen tussen Bangkok en Surat Thani nemen is de trein met vertrek om 19:30 uur, aankomst volgende ochtend om 07:05 uur volgens het treinschema…zonder vertraging. Nu schijnen de treinen richting het zuiden over het algemeen minder vertraging te hebben dan die tussen Bangkok en het noorden v.v.
Van Kanchanaburi in een keer de trein nemen richting het zuiden is niet mogelijk. Dus of eerst helemaal terugreizen van K’buri naar BKK of op het eerst mogelijke station vanaf K’Buri opstappen (volgens mij is station Ratchaburi dan makkelijk, maar ben niet helemaal zeker).
En toch heb ik ervoor gekozen om het hier te vragen my bad…:so:
Maar bedankt voor de info.
Ik ben nog aan het overwegen of ik deze treinreis zal doen vanuit Bangkok of dat ik toch zal vliegen ivm tijdsbesparing ben alleen bang dat ik dan best wat mis…