Reisschema 5 weken thailand

Hee mede reizigers!

Ik wou jullie graag even laten kijken naar me reisschema van 5 weken.
Misschien hebben jullie tips, aanvulling of eventueel aanmerkingen.
Dit alles moet wel lukken op een relaxte manier in die tijd.
Dus mocht dit volgens jou niet lukken geef dit dan aan met eventueel aangepaste planning zoals jij het zou doen.

Dag 1: Bangkok
Sochtends een fietstocht door Bangkok, in de middag 2 tempels (wat pho & wat phra kaew) en dan in de avond naar de hoogste skybar lebua State tower.

Dag 2: Bangkok
Vroeg in de ochtend maar 2 tempels (wat arun & wat traimit)
Na deze tempels wil ik naar samut sakhon (trein markt) alleen geen idee hoe ik hier het beste kan komen?

Dag 3: kanchanaburi
Deze dag wil ik naar de river kwai (ook hiervoor heb ik de nodige tips nodig, zoals vervoer/beste tour/hostel)

Dag 4: ayutthaya
Als ik eenmaal aan ben gekomen vanuit kanchanaburi naar ayutthaya wil ik hier gewoon een relax dagje doen en beetje me eigen ding doen. Hierna wil ik de nachttrein pakken naar chiang mai.

Dag 5: chiang mai
Deze dag wil ik lekker rustig aan doen, 1 tempel bekijken (doi suthep) en eventueel naar de shooting club om paar echte kogels te schieten!

Dag 6: chiang mai
Het leek me leuk om vanuit chiang mai een excursie te doen naar de long necks indien mogelijk en in dan savonds de bekende nachtsafari!

Dag 7: vervoer naar chiang rai
Aangekomen in chiang rai geen idee hoelang dit duurt en wat beste advies qua vervoer is bezoek ik de (wat rong khun) en de rest van de dag ga ik lekker genieten!

Dag 8: chiang rai
Chiang rai atv, even stoer knallen met een quad!

Dag 9: golden triangle
Titel zegt het al. Bezoek aan het 3 landen punt! Na veel verhalen schijnt dit allemaal geen zak aan te zinn en zo toeristisch als wat, maar toch wil ik het afstrepen! Alles voor de foto’s hahaha!

Dan wil ik vanuit chiang rai het vliegtuig pakken naar Phuket of gewoon Bangkok.
Deze twijfel komt omdat ik ook paar weken niks wil doen behalve relaxe op een mooi strand en eventueel een paar duiken maken! Misschien heeft iemand tips wat ik het beste kan doen.
Ook ik zit met een budget en dat is voor alles ongeveer een 2500 euro! Dit lijkt me ruim voldoende aangezien ik in hostels slaap en bij kraampjes eet! Verder drink ik niet of nauwelijks.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Natuurlijk is dit schema dicht op elkaar maar dit heb ik alleen gedaan ok een beetje beeld te krijgen van me planning. Tijd zat dus er zullen makkelijk een paar dagen tussen vallen.

Verder wil ik ook misschien een sak yant laten zetten (tattoo door monnik). Geen idee waar ik dit het beste kan doen en of dit wel verstandig is ivm zon en zee! Ook zal ik een maatpak willen laten maken. Een adres voor beste pak en waar ik op moet letten zou een fijne tip zijn.

Hostels, eettips, vervoer van me reis zou een gave aanvulling zijn! Dus laat maar weten wat jullie de beste manier lijkt en wat dit ongeveer mag gaan kosten van bijvoorbeeld chiang mai naar chiang rai en van Bangkok naar kanchanaburi, kanchanaburi naar ayutthaya.
Super bedankt voor alle tips alvast!

Gr. iCloud

Via Wereldwijzer app

Hoi,Icloud denk niet dat je reisschema overvol is.Kan je wel informeren over de omgeving Chiang Mai,aangezien ik daar in de omgeving woon.Of de reis per trein naar CM raadzaam is weet ik niet,er zijn nog steeds problemen onderweg.Per bus lijkt me raadzamer en sneller, goedkoper.Doi Sutep is mooi en erg toeristisch,leuk alternatief temple of the four footprints vlakbij mijn woonplaats Mae Rim.Tochten met een quad waarom niet in de Mae Sa Valley te Mae Rim prachtig door de bergen en goed georganiseerd.En om je hier te verplaatsen is een scooter natuurlijk ideaal!Eten is op elke hoek van de straat mogelijk en hostels zijn er hier in overvloed.Ik ben altijd te bereiken als je hier bent,om je van advies,of om je de weg te wijzen.Kijk even op mijn website
www.mountainviewrestaurant.yolasite.com Groeten Rene en Emiko Wuite

Via Wereldwijzer app

Hee René!

Als eerste super tof dat je zo snel reageert! En ik ga pas eind oktober tot 1 december. Want voor die tijd ben ik in India Nepal China! Dus ik weet niet of de trein dan al gemaakt is? En is de route ook goed of moet ik plaatsen omdraaien zodat ik vloeiend naar het noorden ga? Want wil natuurlijk zo kort mogelijk in de bus zitten! En ik neem aan dat jij local bus bedoeld? En kan je mij vertellen wat het ongeveer gaat kosten van plaats naar plaats? Ik heb namelijk totaal geen beeld van kosten! En wat eventueel een taxi zou kosten? En is een scooter huren wel zo veilig? Want ben altijd beetje voorzichtig met dingen huren, je hoort wel is van die rare verhalen dat ze je schade in de schoenen schuiven! En wat zeg jij vliegtuig naar Bangkok of zeg je ga naar Phuket (midden november) aangezien ik nog even wil relaxen en niks doen! Echt hartstikke bedankt René! Gr. Glenn

Via Wereldwijzer app

Hoi Glenn,heb geen idee of de trein dan weer regelmatig loopt, zonder te ontsporen.Velen volgen de route zoals jij die ook zo’n beetje wilt volgen.Eerst rondtrekken en dan enige tijd genieten aan het strand van Phuket of waar dan ook.De locale bus is altijd spotgoedkoop,aangezien ik zelf alles per auto of motor doe kan ik je daar niet veel over vertellen.Alleen de superluxe coachbus,airco/video/slapen en eten onderweg van Bangkok naar Chiang Mai kost ongeveer 780 baht.Reistijd ongeveer 10 uur.Zal je binnenkort nog wel een berichtje sturen,groeten Emiko en Rene.

Via Wereldwijzer app

1 like

Gaaf bedankt! Verheug me op je bericht! Tevens mogen andere mensen ook tips geven!

Via Wereldwijzer app

Hee Icloud,

Je bent duidelijk van het ondernemende type, da’s mooi! Je schrijft zelf al dat je tijd zat hebt, dan zou ik die ook nemen…
Dat lijk je nu niet te gaan doen.

BKK-K’buri kan met (toeristen) trein (100 B) die vertrekt van Hualamphong Station middenin BKK.
Kan ook met de minibus, die vertrekken vanaf Victory Monument, ik betaalde 110 baht. Daar vind je ook de minibus naar de treinmarkt.

Ik zou niet naar K’buri gaan om de brug te zien, een kabbelende rivier, plus wat begraafplaatsen. Verderop richting Sangkhlaburi is de Kwai een wilde rivier in de jungle. Je kunt er ook op een floating house slapen. Dat kun je boeken in de hoofdstraat van Kanchanaburi. Een must-do !
Dat betekent een dagje extra in K’buri, maar je zult zien, dat is het waard.

Van K’buri naar Ayutthaya ga je per minibus. Ook die boek je bij een reisagent in de hoofdstraat van K’buri.

Chiang Mai -Chiang Rai gaat gewoon met de bus (uurtje of 4) bahtje of 80-100.

Wat Rong Khun (in Chiang Rai) bezoek je voor 15 baht door de bus naar Chiang Mai te nemen , en te vragen of de chauffeur je eruit laat bij de White Temple . Het is slechts een kwartiertje rijden.

Golden Triangle boek je het best als dagtocht vanuit Chiang Rai. De reisagent is weer je beste vriend. Wat je betaalt ligt aan de deelname, ben je alleen , reken dan op minstens 1500 baht, ben je met 4, dan moet het voor 500 de man wel kunnen.

Hans.

Hans super gaaf dat al je info! En ik neem ook zeker de tijd om dit te doen! Maar ik wil ook graag nog even kunnen relaxe en duiken in het zuiden (mits het weer goed is, eind november!) wat raad je dan aan, chiang RAI naar Bangkok of chiang RAI naar Phuket? En is het vervoer echt zo goedkoop! 4 uur rijden voor maar 100 baht? 1 euro is toch 45 bath ongeveer? En heb je ook ervaringen met een maatpak laten maken?
En hoeveel dagen denk je dat ik kwijt ben voor me beschreven route op een relaxte manier? Want dan kan ik kijken naar hotel in het zuiden.

Groetjes!

Via Wereldwijzer app

Hee Icloud,

Ik laat altijd 10-12 overhemden maken bij Pinky Tailor. Deze bestel ik bij aankomst in BKK , ik betaal aan (een willekeurig bedrag) en s avonds ga ik een exemplaar proefpassen. Vervolgens heeft hij tijd tot een paar dagen voor het eind van mijn reis om de rest te maken.
Wanneer ik terugkom in BKK is het eerste wat ik doe, de rest passen of het naar tevredenheid is.
Zijn er aanpassingen nodig, heeft hij nog tijd om die te maken.
Dit is ook ongeveer het plan dat je zou moeten toepassen bij het laten maken van een maatpak.
Pinky zit achter Mahatun Plaza, dat is bij skytrain halte Phloenchit.

Qua reisplanning: Maak je geen zorgen, en neem gewoon je tijd , het zoeken naar een hotel in het zuiden is overbodig.
Het is november, plaats genoeg. Geen vlucht boeken, dat gaat daar makkelijk, en goedkoper.
Ik zou me laten leiden door het weer, dat kan in november alle kanten op.
De kans is het grootst dat het weer goed is in de hoek Ko Chang.
Maarrrr… maak een plan B (Phuket kant) en een plan C (Samui kant) en laat hierbij de weersvoorspelling de doorslag geven.

Zoals gezegd, de kans op goed weer is het grootst op Ko Chang.
Dat is vliegtuig naar BKK, en dan minibus. (begane grond op het vliegveld is een desk, ik betaalde toen 600 baht)
De minibus zet je af bij je hotel op Ko Chang. Het is belangrijk om iig een naam paraat te hebben, zoals gezegd boeken is niet nodig.
Vanaf Ko Chang kun je duiken, maar ook snorkelen rond bepaalde eilanden die bij Ko Chang liggen.
Op de meeste van die eilanden kun je ook overnachten. Ik koos voor Ko Maak, erg leuk.

Hans.

Super Hans! Ben jou ook super dankbaar! Ik ga het allemaal wel zien :grin::+1: toppieeee voor alle hulp

Via Wereldwijzer app

Zeker kun je duiken vanaf Koh Chang, en het duiken is daar ook redelijk.

Maar het beste duiken wat Thailand te bieden heeft vind je in de Andaman Zee.

Thanks! Hebben jullie enig idee of okt nov goeie reistijd qua weer ?

Via Wereldwijzer app

Normaal is het hier vanaf December winter en droog.In de periode Oktober November kan er af en toe een buitje vallen maar dit is per jaar ook verschillend dus nooit te voorspellen!

Sent from my GT-I9003 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

En de temperatuur ?

Via Wereldwijzer app

Temperatuur is altijd goed,zal dan toch rond de 27 graden zijn.Nu is het overdag ook zo’n 27 graden,alleen in de nacht zakt het naar 15 graden hier in het noordem.

Sent from my GT-I9003 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Perfect dus! Lekker slapen :grin::+1: met die warmte loop ik altijd te draaien haha

Via Wereldwijzer app