Reisschema 5 weken reizen door Australie

Hallo mensen,

Allereerst iedereen een warm en liefdevol 2016 toegewenst, hopende ook op mooie avonturen.
Over een maand vertrekt onze zoon voor zijn studie naar Melbourne.
Wij gaan hem ophalen op 18 juli dit jaar. daarna gaan wij met zijn vieren ( inclusief mijn dochter van 18) rondreizen.
Wij hebben de volgende planning gemaakt en ik zou graag tips, adviezen en eventuele op- of aanmerkingen van jullie horen. Met misschien ook bezienswaardigheden in de verschillende plaatsen.
18 juli/ 19 juli vlucht vanuit Frankfurt naar Melbourne
19 juli- 21 juli Melbourne
22 juli vlucht naar Alice Springs en ophalen huurauto
23 juli-26 juli rondreizen en naar Ayers Rock
26 juli auto inleveren en vlucht naar Brisbane
26 juli- 27 juli Brisbane
28 juli Camper ophalen, boodschappen doen en naar Noosa
29 juli naar Australia Zoo en rijden naar Hervey Bay
30 juli-31 juli Fraser Island
1 augustus naar Yeppoon of Rockhampton?
2 augustus Yeppoon of Rockhampton?
3 augustus naar Airlie Beach
4-6 augustus Whitsunday Islands
7 augustus naar Townsville
8 augustus Magnetic Islands
9 augustus naar Mission Beach
10 augustus naar Cairns
11 augustus camper inleveren, huurauto ophalen en naar hotel in Port Douglas
12 augustus Daintree NP
13-14 augustus duiken in GBR
15 augustus Cape Tribulation
16 augustus duiken in GBR
17 augustus Kuranda ( Koala Garden)
18 augustus auto inleveren en vlucht terug naar huis

Alvast bedankt voor de moeite voor het lezen en de reactie.

Groetjes,
Evelien Sucec

Zal nog even onder de aandacht brengen, jullie vertrekken bijna…
Kijken of er nog reacties komen!

Dank je wel Kees! Het stuk Melbourne, outback en Brisbane is al ingevuld! Ook de Fraserisland en Whitsundays staan al vast! De rest ligt nog open!

Groetjes,
Evelien Sucec

Wat een mooie reis zal dat zijn.
Heb geen actuele info, heb in 2011 rondgereisd met ons gezin, maar in het Red Centre zou ik zeker naar Kings Canyon gaan.
Heb er in dit topic over geschreven en heb ook een foto bij vd routes in dat gebied daar geplaatst
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=123720

Op de whitsundays zaten wij op Hamilton Island en hebben een dag een boottocht gemaakt ( op de boot 'over the edge) en dat was echt heerlijk. Lekker varen op een catamaran, wat snorkelen hier en daar, relaxen op een strand met een lekkere lunch. Echt vakantie.

In Daintree parc zijn we in Cape Tribulation geweest en hebben de 1e nacht een nightwalk gedaan. Er waren toen 2 organisaties, Mason en nog 1, de 1 zat vol en wij hebben met Masons een nightwalk gemaakt. Zou dat echt doen als je daar bent! We hebben dat meteen geregeld de middag dat we aankwamen.
Ten 1e omdat je zo ontzettend veel leert en ziet over het woud waar je als nederlander echt geen weet van hebt. En ook de dag erna overdag hebben we daarom met heel andere ogen naar het woud gekeken en veel meer gezien dan als je ‘gewoon’ rondwandelt.
Echt doen!

2 likes

Dank je wel Jacqdus! Leuke tip over die nightwalk! Die optie ga ik zeker bekijken!
Groetjes, Evelien