Reisschema 4 weken 2016 met kinderen

Dag,

Vanaf jongsafaan reizen wij met onze kinderen naar Thailand (en omstreken). Onze kinderen hebben het nooit een probleem gevonden om met ov te reizen, dit is echt veel goedkoper en je maakt nog eens wat mee. Wij kopen onze buskaartjes gewoon op het busstation. Jullie kinderen zijn nog wat ouder en zullen dat denk ik ook wel trekken (?).
Ik lees dat jullie alles al hebben geboekt, jammer ik wilde nog de tip geven om in het noorden van Chiang Mai naar Chiang Dao te gaan, van daaruit met de bus naar Thaton en daar de boot te pakken naar Chiang Rai, vervolgens weer met de bus terug naar Chiang Mai. Dan maak je een leuk rondje door een prachtige omgeving.
Door Hua Hin zijn we alleen maar heengereden, wij hebben iets zuidelijker geslapen (Dolphin Bay, twee zwembaden en een glijbaan, vlak bij nationaal park), was erg leuk (en luxe).
De regentijd heeft bij ons nooit roet in de vakantie gegooid, maar dan vaak wel aan de oostkant van de kust verbleven (koh tao en Samui). Vorig jaar hebben we een tweetal nachtjes in Bang Saphan geslapen , ook erg leuk.
In Bangkok heb je op het dak van een winkelcentrum een (bescheiden maar schoon) waterpark, het heet lagoon oid).

1 like

Hallo Marcel,

Ziet er goed uit. Nog een paar tips. Ga in Hua Hin een flinke strandwandeling maken naar de “apenrots”, helemaal in het zuiden. Tientallen apen lopen daar vrij rond. Probeer in Ayutthaya een boottochtje rondom de stad te doen of pak de fiets. Zeker de fiets nemen in het Historical Park in Sukhothai, als je alles wilt zien, ook buiten het park dan is dat wel zo handig. Nog tijd over in Chiang Mai? Ga een dag naar Chiang Dao en bezoek onderweg een olifanten(opvang)kamp of orchideeëntuin. Ook Chiang Mai Zoo is de moeite waard. (ik weet niet of de panda’s daar nog aanwezig zijn). Voor Koh Samui kan ik je weinig tips geven. In één dag kan je het hele eiland rond.
Vervoer van Hua Hin - Kanchanaburi - Ayutthaya per taxi. Vanuit Ayutthaya per trein naar Phitsanulok, dan de bus/taxi naar Sukhothai (ongeveer 5-6 uur). Vanuit Sukhothai bus/taxi naar Phitsanulok dan de trein naar Chiang Mai (taxi 4-5, bus/trein 5-6 uur)

Veel plezier met de voorbereidingen.

1 like

Dank jullie voor de tips en hulp.
We kijken al erg uit naar deze mooie reis.

1 like