Reisschema 3 weken Thailand in 20 sep - 12 okt - 3 vragen

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik gaan in september 3 weken naar Thailand. We landen 21 september in Bangkok en 12 oktober vertrekken we weer.
Twee jaar geleden zijn we naar Vietnam en Cambodja geweest dus we zijn het backpacken enigzins gewend.
We willen graag een diverse vakantie, we houden van steden, beetje natuur en de eilanden willen we ook graag zien. Een paar tempels is leuk maar we zijn bij Angkor Wat geweest dus veel kan daar niet aan toppen.
Onderstaand schema heb ik op basis van eerdere schema’s gemaakt.
Graag hoor ik jullie reactie!

21 september landen ‘s morgens in Bangkok
22 Fietstocht BKK
23 BKK > Kanchanaburi per bus - Bridge over the River Kwai
24 Kanchanaburi – Erawan watervallen
25 Kanchanaburi > Chiang Mai (eventueel via BBK?)
26 Chiang Mai – kookcursus
27 Chiang Mai - jungletrekking
28 Chiang Mai - jungletrekking
29 Chiang Mai - Elephant Nature Park
30 Chiang Mai > Mae Hongson
1 Pai - Raften??
2 Chiang Mai > eilanden, vliegen naar? Of naar Long Necks en volgende dag vliegen naar eilanden?
3 Eilanden
4 Eilanden
5 Eilanden - duikcursus
6 Eilanden - duikcursus
7 Eilanden - duikcursus
8 Eilanden
9 Eilanden
10 Eilanden
11 BKK
12 oktober vliegen we ‘s avonds terug naar Nederland

We hebben dus drie vragen:

• Longnecks ja of nee?
  • Naar welke eilanden in dit seizoen?
  • En op welk eiland kunnen we op dat moment het beste duiken?

Eventuele duikscholen zijn ook welkom.

Alvast bedankt!!

Groetjes Sophie

Longnecks ja of nee… altijd een moeilijk onderwerp.

Ik ben voor het omgaan met bergstammen, maar dan wel in hun natuurlijke omgeving. Hiermee bedoel ik dat er niets mis kan zijn met het ontmoeten van Longnecks of Akha’s ,of Lisu enz.

Wanneer het "vooropgezet"is, dat wil zeggen mensen staan klaar op een bepaald moment om met toeristen op de foto te gaan, dan vind ik er al niets meer aan.

Bij de longnecks is er helaas sprake van het laatste…

Je vraagt ook naar welke eilanden je moet gaan, dat is ook een lastige, ik zou zeggen , kijk ter plekke naar het weer, op bijna elk eiland zijn duikscholen.

Hans.

Bedankt voor je reactie.
Kan ik het beste van Kanchanaburi rechtstreeks naar Chiang Mai of via BKK?
Naar welke steden vlieg je vanaf Chiang Mai om bij de eilanden te komen zoals Koh Samet etc.?

Groetjes Sophie

Hee Sophie,

Alle wegen gaan via Bangkok, maar je kunt , indien je van plan was de nachttrein te nemen, een minibus proberen te regelen naar Ayutthaya. Wanneer je vroeg vertrekt, heb je de gehele dag om de tempels te verkennen. Dit gaat gemakkelijk per gehuurde fiets. 's Avonds pik je dan de nachttrein van BKK naar Chiang Mai op, die dus ook op het treinstation van Ayutthaya stopt.

Koh Samet en Koh Chang vlieg je via Bangkok Suvarnabhumi. Koh Chang is ook mogelijk via Trat, maar daar wordt veel minder frequent op gevlogen. Ik weet dat er minibussen gaan naar Koh Chang, incl. de overtocht, tot aan je accomodatie op Koh Chang. Ze vertrekken vanaf de begane grond, dacht ik. Je ziet een desk met een bord minibus erachter, dus het kan niet missen. Voor zover ik weet zijn er geen minibussen naar Ko Samet, maar dat kan altijd veranderd zijn.

Hans.

Hoi, wij hebben van Ayuthaya een VIPbus genomen naar Chiang Mai. Prima verzorgde rit. Misschien is dat een optie. Wat Hans zegt kun je mooi op de fiets de tempels bekijken.

Pai vond ik super leuk! Vanaf daar teruggegaan naar chiang mai per mini busje. Vanuit Chiang mai naar Phuket gevlogen, dit was met een tussenstop in Bangkok.
Het ligt eraan welke eilandjes je wilt bezoeken.
Wij waren gelijk de volgende ochtend naar koh phi phi gegaan. Hier is erg veel toerisme. Maar het viewpoint is wel een aanrader!
Vervolgens naar Koh Lanta. Het is een stuk groter en minder toerisme. Stranden zijn niet prachtig, maar je hebt een animal welfare centre (katten knuffelen/honden uitlaten). Er is ook een mooi nationaal park! Wij zijn vanaf hier 1 nachtje naar Koh Ngai gegaan, waar we een goede aanbieding van een resort voor hadden gevonden. Klein, super mooi eilandje met voor het grootste gedeelte alleen maar jungle.
Je hebt er bijna niets, maar het is wel super mooi!
Toen Koh Phangan, voor de full moon/jungle party en de watervallen. Vervolgens mij favoriet Koh tao. Mooie stranden! Ik geloof dat ik gesnorkeld had bij Shark bay, wanneer je hier wat verder zwemt heb je kans om (volgens mij ongevaarlijke) haaien te zien! Je kan er ook goed duiken.

Hopelijk kan je hier wat tips uithalen!

Liefs Dewi

Hallo Sophie,

In Kanchanaburi zou ik het museum "The Thailand-Burma Railway Centre zie www.tbronline.com met daarnaast een begraafplaats zeker niet overslaan.

Groet,
Richard