Reisroute

Wij gaan in April naar Japan toe voor de eerste keer. Heb er erg veel zin in!

We hebben in totaal 17 nachten.

We dachten om onze route als volgt te doen:

• Aankomst Tokio (4 nachten Tokio). Vanuit Tokio een dagtour Mount Fuji.
  • Dan een auto huren en vanuit Tokio via Nikko naar Shibu Onsen. 1 overnachting in Nagano of Shibu Onsen.
  • Vanuit Shibu Onsen naar Matsumoto en de Alpine Route (is 1 dag genoeg? Zo nee, waar het beste overnachten?). Dan door rijden naar Toyoma Bay. Hier evt 2 nachten want we willen graag de firefly squids zien in Toyoma Bay.
  • Dan via Kanazawa en Shirakawa-go naar Mount Koya en evt naar Kumano Kodo. Aantal nachten weten we nog niet. Is het in 1 dag te rijden?
  • De auto inleveren bij Kioto (en 4 nachten in Kyoto verblijven)
  • Daarna naar Nara en door naar Osaka. 1 nacht Osaka.
  • Eventueel nog een retourvlucht van Osaka naar Nagasaki (als het de moeite waard is 3 of 4 nachten naar Nagasaki te gaan. Misschien toch Nagasaki skippen en een dagtour vanuit Osaka/ Kyoto naar Hiroshima te doen).

We twijfelen om met de auto naar Mount Fuji te gaan alvorens we naar Nikko gaan rijden. Of is het beter om een dagtrip vanuit Tokio met het ov te doen naar Mt Fuji? (aangezien Mount Fuji zuidelijk en Nikko noordelijk van tokio ligt). Of is het beter een dagtrip Nikko te doen en vanuit Mount Fuji met de auto door te rijden naar de Japanse Alpen?

En we weten nog niet goed of we de auto dan inleveren in Kanazawa en dan met het ov richting Kyoto en Koya San gaan of beter de auto na Koya San inleveren.

Hopelijk kan iemand me helpen…

Alvast bedankt!

Groetjes Daniëlle

Hoi Daniëlle,

ik hoop dat iemand anders nog gaat reageren, maar ik heb te kort ervaring met auto rijden in Japan (zeg maar geen) om hier iets zinnigs over te zeggen.
Zelfs in Nederland ben ik voornamelijk een fietser en OV gebruiker.