Reisroute

Voor onze aankomende reis naar Vietnam en Cambodja had ik enkele vraagjes.

Hoe van Chau Doc naar phnom Penh,
Van PP eerst naar Siem Reap of eerst naar Battambang en dan naar Siem Reap.
Onze terug vlucht is vanaf Bangkok en we zouden graag enkele dagen strand toevoegen in Thailand alvorens naar huis te keren.
Hoe en waar kunnen we dat het beste en snelste route hiervoor nemen.
Is er vervoer van Cambodja naar bv. Koh Samet of beter naar Hua Hin.
Ik kom er zelf moeilijk uit.
Alvast heel hartelijk dank,
Anita

Is er niemand die op deze vraag kan antwoorden. graag had ik geweten of we van Phnom Penh eerst naar Batambang kunnen gaan en vervolgens naar Siem Reap en van daaruit door naar Thailand of eerst Siem Reap en vanuit Battambang naar Thailand?
Wie helpt?

Hallo Anitalucia,
Ik zou van Phnom Penh eerst naar Battambang gaan, daarna naar Siem Riep (eventueel met de boot, lang maar wel leuk).
Van Siem Riep kun je vervolgens een binnenlandse vlucht nemen of met de bus.
Probeer ook de omgeving van Battambang te bekijken, event met iemand die je van alles over de geschiedenis daar kan vertellen.
Dit is nl erg indrukwekkend.
Je geniet bv op een brommertje van het echte Cambodja.
groetjes Henria

Hoi Anitalucia,

wij zijn van Bangkok naar Siem Reap gereisd. Met de trein tot aan de grens, beetje tuk-tuk en na de grens taxi. Was ideaal en goedkoop.
Na Battambang (boot nemen) en Phnom Penh naar Shihanoukville (heerlijk strand) zijn we terug de grens overgestoken nabij Trat. Hiervoor kan je eenvoudig de bus nemen tot aan de grens. Aan de thaise kant staan minibussen klaar. Hier ben je wel overgeleverd aan de grillen van de chauffeurs. Zeg altijd dat je reeds een hotel hebt. Wij trokken zo naar Ko Chang (aanrader). Van hieruit hadden we ook een gemakkelijke trip naar het vliegveld. Uit Battambang en Seam Riep moet dit ook kunnen.
de groeten, J-P