Ik wil de Mekonriviertocht doen. Deze wil ik in Ho Chi Minh City boeken en dan zo naar Phnom Penh reizen. Heeft iemand nog tips?
Daarna wil ik zo snel mogelijk van Phnom Penh door naar Siem Reap. Dezelfde dag liefst nog. Weet iemand of dat mogelijk is?
En dan vraag 3: wat is de beste manier van reizen voor het traject Battambang - Phnom Penh? Ik heb een strakke tijdsplanning in Cambodja dus wil niet te veel tijd kwijt zijn aan het reizen tussendoor.
Vraag 2: Angkor Air biedt meerdere vluchten per dag aan. Kan aan de prijzige kant zijn! Alternatief is de bus, die doet er zo’n 6-8 uur over. Zo uit m’n hoofd: prijzen liggen rond de $10 p.p. Maar waarom wil je z.s.m. van Phnom Penh naar Siem Reap? PP is best een aardige stad met voor ieder wat wils: van de Killing Fields tot keihard feesten…
Dankjewel voor je info, dan wordt het waarschijnlijk de bus! Ik eindig uiteindelijk weer in Phnom Penh vanwaar ik weer verder vlieg. Ik heb daar een paar dagen, dus dat komt goed hoor!
Vanuit PP kun je in 1 dag naar Battambang. Hier 1 nacht bljjven (niet heel veel aan of je moet een plattelandstocht plannen zodat je ook wat binnenland ziet) en dan de mooiste boottocht in Cambodja doen, namelijk met de boot van Battambang naar SR. Deze is zo super! Ik weet niet wanneer je gaat, want deze is niet altijd te doen ivm laag water. Wij hebben op doorreis ook 1 week (8 dagen geloof ik) Cambodja gedaan. PP naar B naar SR en toen naar Bangkok (maar je zou van SR ook in 1 dag weer terugkunnen naar PP. Heel veel fun.