dure vluchten, lange busreizen; alternatief? Vanuit Vietnam naar PP/SR

Ben ontzettend aan het puzzelen met hoe en wat.
Reizen 3 weken in Vietnam in maart en willen dan graag naar PP en Siem Reap.
En dan aan het einde van onze reis naar dorpje in de buurt van Chau Doc.
Reizen met onze kleuter en willen niet steeds 6 uur in een bus of boot zitten maar de vliegreis PP-SR is (wat ik tegenkom) vreselijk duur! Zie prijzen van 1000 dollar voor ons 3-en…
En dan nog van HCMC in PP zien te komen is ook lange reis.
Nu denken we erover om PP over te slaan en van HCMC retour SR te nemen wat ook al op 600,- dollar zou komen…Ben alleen bang dat het leuke dorpje aan het einde het dan niet gaat worden want dan moeten we daar weer heen reizen en paar dagen later terug voor terugreis A’dam.
Volgen jullie het nog?
Nog ideeën/tips? Dank!

Er gaan ook shuttle busjes tussen Phnom Pehn en Siem Reap.

Hou wel de tijd in de gaten. Drie weken is niet erg lang. Ik weet niet wat je plannen zijn maar als je van noord naar zuid vietnam wil heb je al wel 3 weken nodig als je niet te veel in de bus/trein wil zitten.

hoi oneworld,
die 3 weken gaan we ook eerst naar Vietnam en dan nog week over voor Cambodja! Gaan eens op de sites kijken die jij noemde

de cambodiaangorair site is under construction…
Zag wel bij tripadvisore de optie met eigen taxi/busje en daar had ik ook wel al aangedacht; iets sneller en je kan makkelijker stoppen als kleuter moet plassen :wink: De prijs die daar genoemd wordt valt mij reuze mee ook. Sowieso besluiten we alles pas als we in Vietnam zijn wat we gaan doen maar geeft wel weer idee hoe het ook zou kunnen

van Siem Reap naar Phom Phenh is 6 uur met de bus ze hebben vrij luxe bussen in Cambodja. Ik vond de rit goed te doen. Je zou ook prive vervoer kunnen boeken dit zal goed aan de prijs zijn en is natuurlijk altijd sneller. Ik zou zelf Phom Phenh niet overslaan.

@da1isa
Wij zijn erg benieuwd waar jullie uiteindelijk voor gekozen hebben. Willen zelf aankomende zomer met onze twee kleuters van thailand naar vietnam reizen, wellicht door cambodja heen, ben benieuwd naar jullie ervaringen, vorig jaar zijn we in vietnam geweest en vonden het er fantastisch. Hoe is cambodja jullie bevallen?
groet grijskopje

Hallo allemaal,

Cambodja geldt als een arm land. Ziektes als TBC en cholera komen nog geregeld op het platteland voor.

En overkomt je iets ernstigs, het best zo snel mogelijk naar Bangkok.
Daar zijn de medische voorzieningen goed, in Cambodja niet.
Algemene hygiene in Cambodja is ook minder dan in Th.

Had ik het al gehad over inentingen en malaria-maatregelen ?
Bedenk goed wat je doet als je met kleintjes door zo’n land reist.
Ik ben een groot Cambodja-fan, maar mijn advies met kleintjes:Thailand.

Hans.