Reisroute Zuid-Brazilie

Ik ben in Florianopolis geweest, maar ben voornamelijk op het strand geweest. Vond de duinen van Joaquina erg mooi. Daar kun je met zo’n surfboards van de duinen afgaan.

Verder zijn er veel stranden waar je kunt surfen. Hoge golven.
We zijn met zo’n piraten boot vanuit Canasvieras door een baai gevaren waar de boot onderweg nog bij wat plaatsen aanlegt en waar je onderweg kunt zwemmen. Ik weet niet of die boten in Mei ook nog gaan, want wij waren er in het hoogseizoen.

Dat plaatsje bij het meer vond ik ook wel leuk 's avonds. Lagoa da conceção.

Veel plezier =D

Maar verder een mooi schiereiland.

Onze route (4 weken) was: aanvliegen op (en vertrekken van, KLM vliegt rechtstreeks) Rio de Janeiro, binnenlandse vlucht naar Campo Grande waar we werden opgewacht en een gratis nacht kregen aangeboden omdat we bij Pousada Santa Clara in de Pantanal verbleven. De pousada vonden wij een aanrader. Erg leuke plek en voor een budget prijs. Goede sfeer en we hebben veel activiteiten gedaan en dieren gezien. Het vervoer naar Bonito werd geregeld door de pousada. In Bonito hebben we in een rivier gesnorkeld. Vonden we echt geweldig! Ontzettend helder en hele mooie vissen. Van hieruit naar Foz do Iguazu. De bus ging via Dourados waar we zijn overgestapt in een nachtbus. De watervallen vonden we echt indrukwekkend, vooral de Argentijnse kant maar vergeet ook de Braziliaanse kant niet! Met een nachtbus naar Sao Paulo waar we de bus naar paraty hebben genomen. Erg leuk stadje met mooie omgeving waar van alles te doen is. Als laatste zijn we naar Ilha Grande gegaan voor een paar dagen aan het strand. We hebben hier lekker gewandeld naar verschillende mooie stranden. 's Avonds vonden we het erg gezellig in het leuke dorpje van het eiland. Deze route was erg goed te doen in 4 weken. Veel succes met keuzes maken. Je zult vast genieten van het mooie Brazilië met zijn warme bevolking!