Reisrichting

Een vriend vertelde mij dat reizen van links naar rechts (Sumatra - Java - Bali - Lombok) logistiek gezien een stuk beter te doen is dan andersom. Iemand hier ervaring mee?

Hoi Ilse,

Ik zou niet weten waarom. Vliegtuigen, treinen, bussen, etc. gaan altijd allemaal heen en weer, dus in principe is beide kanten op net zo makkelijk/moeilijk… Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom dat niet zo zou zijn. Maar misschien kan je dat die vriend nog eens vragen?

Groeten,

Erwin

Ja dacht ik ook, maar hij zei dat heel veel mensen bijvoorbeeld eerst Sumatra en Java doen en eindigen op Bali of Lombok. Dus dat die reisrichting het meest voorkomt. Zij ontmoetten iemand die andersom ging en zwaar gefrustreerd was. Ik was benieuwd of meer mensen ook van rechts naar links ervaring hebben :slight_smile:

Ja misschien als je bijvoorbeeld andere toeristen wil zoeken om een huurauto te delen, dat zal wellicht lastiger zijn bijvoorbeeld van Bromo naar Jogja dan de andere kant op. Op die manier kan ik het me wel voorstellen.

Ja en misschien ook met openbaar vervoer dat pas vertrekt als het vol is?

Dat zal geen probleem zijn. Het openbaar vervoer raakt niet vol door die paar buitenlandse toeristen, dat rijdt ook wel voor de lokale mensen.