Reisplanning inkorten maar wat wel/niet : must sees

Hallo!

Op 8 mei vertrekken we naar Hanoi om uiteindelijk om 1 juni 's nachts weer op de luchthaven in het zuiden te arriveren.
Omdat we graag 4 dagen strandvakantie willen nemen krijgen we maar geen zicht op wat we best wel en niet kunnen doen om tijd te besparen.

Heeft er iemand telleurstellende ervaringen met bepaalde dingen? Sa-Pa slaan we alvast over, hiervoor hebben we onvoldoende tijd.
We twijfelen ook om de parfumpagode over te slaan en Tam coc wel te doen.
In het ruime aanbod nationale parken zullen we vermoedelijk ook erg moeten snoeien, maar welke is nu het mooist?

wie kan er zijn ervaringen delen in bijvoorbeeld het aantal dagen per plaats en wat eventueel ‘overgeslagen’ kan worden?

Bedankt!

Hallo Giselinde,

Ik denk dat je wek voor Halong Bay gaat, is eigenlijk wel een must.

Dat je Sapa laat schieten zullen velen mensen jammer vinden omdat dit ook een must is.

Maar ik zou ter compensatie naar Mai Chau gaan en dan niet naar Tam Coc en omgeving en de pagode.

Ook vind ik zelf Phong Nha ook een mooi park met vele grotten.

Voor MC zou ik 3 dagen/2 nachten uittrekken en voor PN 2 dagen / 1 nacht en dan arriveren in Hue.
Dit alleen maar gezien je tijd die je hebt.

Maar misschien is het handig dat je je ruwe schema dat je in je hoofd hebt misschien kan plaatsen.
Denk dat we best wel iets kunnen verzinnen dat aan je wensen kan voldoen en dat je daar je gedachten over kan laten gaan?

Mensen met ervaringen zijn er voldoende op dit Vietnam forum.

gr.
Ton.