Reisplanning 3 weken Thailand

Lieve mensen,

Wij zijn twee meiskes die lekker in een paar weken Thailand willen verkennen. We hebben een globale planning gemaakt waar we natuurlijk van af kunnen wijken maar hij ziet er misschien nogal dichtgetimmerd uit. Omdat we maar 20/21 dagen hebben willen we toch een globale planning aanhouden zodat we bewust dingen kunnen overslaan ipv dat we er thuis achter komen wat voor moois we over het hoofd gezien hebben…

We beginnen bewust in Chiang Mai aangezien een van ons via Laos met de slowboat binnen zal komen en de ander vanuit Nederland naar Chiang Mai vliegt.

Onze planning is als volgt:
Dag 1 - 29 dec - Chiang Mai - Aankomst ons Janneke & ons Marjolijn
Dag 2 - 30 dec - Chiang Mai - Stadje loeren
Dag 3 - 31 dec - Chiang Mai - Lobbyen voor de beste oud&nieuw fiskes
Dag 4 - 1 jan - Chiang Mai - Uitbrakken + reis van Chiang Mai naar Pai
Dag 5 - 2 jan - Pai - Checking the life of Pai
Dag 6 - 3 jan - Pai - Checking the life of Pai
Dag 7 - 4 jan - Pai - Reis van Pai naar Chiang Mai + Trein Bangkok
Dag 8 - 5 jan - Bangkok - Stadje loeren
Dag 9 - 6 jan - Bangkok - Stadje loeren / Elephant Nature Park
Dag 10 - 7 jan - Bangkok - Stadje loeren / Tripje Khao Sok regelen (Nachttrein naar Surat Thani + Reis naar Khao Sok)
Dag 11 - 8 jan - Khao Sok - Aankomst
Dag 12 - 9 jan - Khao Sok - Jungle tracking
Dag 13 - 10 jan - Khao Sok - Jungle tracking
Dag 14 - 11 jan - Khao Sok - Jungle tracking (Van Surat Thani de boot naar Koh Tao)
Dag 15 - 12 jan - Koh Tao of Krabi - Eilandhoppen
Dag 16 - 13 jan - Koh Tao of Krabi - Eilandhoppen
Dag 17 - 14 jan - Koh Tao of Krabi - Eilandhoppen naar Koh Pangan
Dag 18 - 15 jan - Koh Pangan - Eilandhoppen
Dag 19 - 16 jan - Koh Pangan - Half moon party!
Dag 20 - 17 jan - Koh Pangan - Reis Bangkok + Reis Manilla
Dag 21 - 18 jan - Manilla - Aankomst Filipijnen

Beiden zijn we nog nooit in Thailand geweest dus we hebben geen idee of we iets belangrijks missen of dat we teveel dagen of juist te weinig dagen voor iets inplannen.
Is bovenstaande planning reëel?
Zien we dingen over het hoofd?
Is een dagbudget van €30,- reëel (we slapen in hostels)?

Graag horen we van jullie, alvast bedankt!!

Janneke & Marjolijn

Mooi reisschema. Ik heb bijna exact dezelfde reis gemaakt toen ik vorig jaar in Thailand was (inclusief Khao Sok, wat een echte aanrader is). De stad Krabi is niet heel interessant, maar je kan daar wel leuke dagtrips doen. Ik heb een boottrip langs diverse eilandjes gemaakt en daar ook de zonsondergang meegemaakt, gesnorkeld en gebarbecued. Erg tof en zeker een aanrader, maar als je naar de stad Krabi gaat, zou ik max twee dagen blijven. Je kan in de stad trouwens ook een tempel beklimmen. Super vermoeiend, maar het uitzicht is echt prachtig. Grote kans dat je ook allemaal aapjes ziet als je de trap oploopt. Ik zag er eentje die probeerde uit een flesje water te drinken (met de dop erop). Of jullie dingen over het hoofd zien kan ik helaas niet vertellen, aangezien ik veelal dezelfde plekken heb bezocht. Pai was trouwens wel een hoogtepuntje van mij. Met 30 euro per dag red je het prima!

Ik zou meer in omgeving chiang mai plannen ipv alleen maar “stadje loeren” :wink:
Elephant Nature Park is juist vanaf chiang mai en niet vanuit bangkok. Of er zijn er meer met dezelfde naam?
Dag 20 lijkt me erg krap?
Ik had hetzelfde budget en redde dat goed. Goedkoopste hostels, heerlijk eten en geld voor tours en duiken etc.
Enjoy!

Heel erg opletten met het verkeer op die dagen oud naar nieuw , hoe ga je naar pai , auto huren ? Of mee met busje of brommer…
Minst gevaarlijk is een auto huren

A Smile,
Regards