Reisplan 23 dagen Sri Lanka januari

In Januari ga ik ruim 3 weken met mijn vriendin naar Sri Lanka en wij hadden de volgende planning in gedachte. Wij willen zoveel mogelijk wel met het OV gaan reizen.

1 Negombo
2 Negombo
3 Habarana (dagtrip Anuradhapura)
4 Habarana (dagtrip Sigiriya & Dambulla)
5 Habarana (dagtrip Polonnaruwa)
6 Kandy
7 Kandy
8 Kitulgala (raften)
9 Dalhousie (Adam’s Peak)
10 Ella
11 Ella (Little Adam’s Peak)
12 Ella (Ella Rock)
13 Udawalawe (Safari)
14 Mirissa (Walvis spotten)
15 Mirissa (Surfen Weligama)
16 Mirissa (Surfen Weligama)
17 Mirissa (Surfen Weligama)
18 Mirissa (Surfen Weligama)
19 Ahangama (Surfen / yoga)
20 Ahangama (Surfen / yoga)
21 Unawatuna (dagtripje Galle)
22 Unawatuna
23 Negombo / Colombo (Vlucht naar huis)

Nu hebben wij de volgende vragen:

1. Is deze planning realistisch als wij veel het het OV willen reizen?

2. Is Habarana een leuke/gunstige plek om de culturele driehoek met dagtripjes te bezoeken. Is met name Anuradhapura te doen als dagtrip het OV.

3. In Kitulgala willen wij gaan raften, maar hoe zit dat met het (regen) seizoen? Is het dan laagseizoen omdat er normaal gesproken minder regen valt in januari? Is er dan wel genoeg stroming?

4. Wij zaten aan een safari in Udawalawe te denken. Is dat een aanrader in januari of zijn er andere parken die leuker zijn die periode?

Als ik nog leuke plekken mis, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Groeten,

Mochtar & Lianne

H​oi M & L,

1. Ziet er goed uit! Lees prikbord-faq over bussen en treinen. Habarana trein vertrekt uit Colombo 6.05 ochtend dus ofwel nachtje Colombo dichtbij station ofwel hele vroege taxi/tuktuk uit Negombo ofwel dan toch maar 2-3 bussen (erg oncomfortabel) en uur of zes door elkaar gerammeld worden. Hatton-Ella op dag 10, net als Colombo-Habarana, reserveren.
  2. Ja hoor, 2 x 2 uur heen en weer met bus.
  3. Regenpatroon geldt vooral voor de kust; binnenland valt altijd wel wat door in dit geval de regenwolken vanuit het oosten. Watawala, bij Kitulgala, is zelfs de natste plek van het hele eiland.
  4. Is mooiste landschap en veel olifanten in kuddes. Wil je kleine groepen jumbos doch variatie met kans op lippenbeer en luipaard: dan Yala of Wilpattu.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]