Nog een reisplannetje

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik gaan eind september/begin oktober voor 3 weken naar Sri Lanka. En zoals op elke reis komen we er weer achter dat we veel te veel leuk vinden en te kort de tijd hebben. We hebben nu wel een beetje een grof plannetje gemaakt. Iemand een idee of het een beetje reëel is of dat we met dit schema alsnog moeten haasten en vliegen (wat we niet willen)?
We willen graag in ieder geval graag dieren (met name olifanten) in het wild zien, lekker hiken, cultuur snuiven en de laatste paar dagen chillen.

26 sept: Negombo
27 sept: Negombo –> Anaradhapura
28 sept: Wilpattu National Park (Minhintale?)
29 sept: Nilavelli
30 sept: Nilavelli- Pigeon Island
1 okt: Habarana -> Sigiriya
2 okt: Habarana -> Dambulla (Polonnaruwa?)
3 okt: Kandy
4 okt: Kandy
5 okt: Nuwara Eliya
6 okt: Adams Peak
7 okt: Horton Plains & World’s End
8 okt: Ella
9 okt: Ella, Little Adam’s Peak
10 okt: Embilipitiya
11 okt: Uda Walawe National Park
12 okt: Tangalle (of Unawatuna)
13 okt: Unawatuna
14 okt: Unawatuna – dagje Galle
15 okt: Bentota
16 okt: Colombo - vliegen om 10.00 uur

We horen het graag!

Hoi hoi,

Niet slecht, doenlijk met OV zelfs. De kleine fixes:
[ul]
[li]28e je bent 13 uur klaar in Wilpattu, niet echt meer de moeite waard voor Mihintale zeker als het met de bus moet (voor start safari moet je sowieso tuktuk of taxi naar de park junction nemen, is te vroeg voor de bus om 6 uur 's ochtends)[/li][li]1 en 2 okt: kies in verblijfplaats, Habarana of Dambulla. Alles is dichtbij genoeg.[/li][li]5-7 okt: HP/WE doe je inderdaad vanaf Eliya. AP ligt tussen Kandy en Eliya en is gesloten tot eind december, klimmen is m.i. alleen voor waaghalzen die hun veiligheid riskeren, het broedseizoen moedwillig verstoren en moedwillig gebrek aan respect voor de lokale cultuur (pelgrimsoord) hebben.[/li][/ul]

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor het meekijken en je tips! Dan gaan we waarschijnlijk Mihintale en sowieso Adams Peak skippen!

Maakt het qua ‘mooiheid’ of accommodaties nog iets uit of we we in Habarana of Dambulla verblijven?
Zijn er overigens nog must sees die we er niet in hebben opgenomen?

Hoi maar weer,

Nee hoor beiden hebben hele goede acco en soms ook minder goede, dat laatste natuurlijk wat meer kans in de budgetprijsklassen :wink:
Ik zou onderweg van Ella naar UW even de bus verlaten bij het dorpje Buduruwagala, een paar honderd meter van de hoofdweg staat een prachtig tempelcomplex met Baniyan-achtige Boeddhabeelden in de rots gehouwen. Veel rustiger (en goedkoper) dan pakweg Pollonaruwa. Dan met een volgende bus verder.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Maaike,

Misschien toch ergens nog een lekker rustdagje inbouwen? Zoals je zelf al een beetje aangeeft bij 12 okt. Tangalle of Unawatuna. Dan zou ik Tangalle skippen, je zou dan 3 dagen achter elkaar maar 1 nacht ergens verblijven.
Vanuit Unawatuna kun je misschien een trip doen naar Singaraja Rainforest.

Succes!

1 like

Dat klinkt als een goeie tip! Wie weet slaan we dan Pollonaruwa dan wel over!