Graag tips voor onze planning 3 weken Sri Lanka

Hoi Sri Lanka kenners!

Vorige week hebben wij besloten om eind maart voor 3 weken naar Sri Lanka te gaan.

Nu hebben we deze planning bedacht. Ik weet alleen niet goed vanaf welke plaatsen we sommige uitstapjes het best kunnen ondernemen.
Zo vraag ik me af of we bv onze uitstapjes naar Minneriya NP & Polonnarawu het best kunnen ondernemen vanuit Sigiriya of Habara.

Daarnaast is het stuk Hapatule en Nuwara Eliya nog een beetje onduidelijk. Vanuit welke plaats kunnen we daar bv het best uitstapjes ondernemen naar Horton plains en Worlds End? Valt er nog meer te zien dan deze twee highlights?

Hoeveel dagen moeten we uittrekken voor Ella? We hebben namelijk gehoord dat dit een ontzettend mooie plaats is, hebben jullie hier nog tips voor?
Zien jullie verder nog verbetering in onze planning?

26 Vlucht naar Sri Lanka
27 Aankomst - Negombo Negombo verkennen
28 Negombo –Dambulla- Sigiriya grottentempels, Lion Rock/ Pidurangala berg beklimmen
30 Sigiriya Minneriya NP & Polonnaruwa
31
1 Kandy Bezoek olifantenweeshuis Pinnawala 80km
2 Kandy Knuckle range bezoeken
3 Kandy – Nuwara Eliya
4 Hapatule Nuwara Eliya, Horton plains & Worlds End
5 Haputale
6 Ella Wandeltocht bij ella rock/ Ravanawaterval
7 Ella Little Adam peak/theeplantages
8 Ella – Uda Walawe NP
9 Uda Walawe NP
10 UW NP – Tangalle - Marissa
11 Marissa Surfen/chillen
12 Marissa Surfen/chillen
13 Marissa- Galle- Benthota
14 Benthota - Colombo
15 Terugvlucht

Alvast bedankt :smiley:

Hoi Maaike,

Habarana ligt direct aan de grote weg, je bent dus redelijk snel in Polonarruwa en Minneriya. Pinnawella raden wij altijd af, dat is een dierentuin/touristtrap waar slechte verhalen over de ronde doen. Als je naar Udawalawe gaat kan je beter naar het Elephant Transit Home gaan, hier worden olifantjes opgevangen, gevoed en genezen en daarna weer teruggezet in de natuur. Zo hoort dat (meer info over de weesolifantjes: Vrienden van de Olifant

Kandy zou ik (als je die nog niet hebt opgenomen) de Tempel van de Tand doen. De grootste en belangrijkste Boeddhistische tempel van Sri Lanka.

Horton Plains is Baker Falls en Worlds End en is goed te doen vanaf Nuwara Eliya. Nuwara Eliya is ook leuk met zijn koloniale Engelse gebouwen. Maar je bent er vrij snel uitgekeken.

Ella en omgeving is heel mooi om te wandelen en theefabrieken te bezoeken. Daarnaast nog de watervallen en er is ook nog een hele oude tempel met een staande Boeddha die uitgehouwen is in de rots. Het dropje zelf stelt niet veel voor maar heeft wel een leuke sfeer en verschillende leuke barretjes en restaurants.

Galle zou ik zeker een halve dag voor uittrekken, het fort bevat een compleet dorpje met leuke winkeltjes, barretjes, restaurants etc. Daarnaast kan je nog in de New Town leuke markten (vis, groente etc.) bezoeken.

In Merissa kan je een unieke walvissafari doen met Raja & The Whales, wel een dag of twee van te voren boeken!

Hoe is je vervoer geregeld, met een privé chauffeur is dit goed te doen, maar met het openbaar vervoer weet ik zo niet (daar heb ik niet heel veel kennis van).

Heel veel plezier in het mooie Sri Lanka en misschien komen we je nog tegen :slight_smile: