2 weken Sri Lanka , reisschema .

In maart ga ik 2 weken naar Sri Lanka , heb het volgende schema tot nu toe , maar 100% staat nog niets vast alleen Negombo aankomst en vertrek .

Negombo , Wilpattu National Park , Kandy ,Nuwara Eliya,Ella , Mirissa en Negombo/Colombo

Ik wil waar mogelijk de trein gebruiken , om naar het Wilpattu National Park te gaan kan ik dan het beste naar Puttalam of Anuradhapura gaan , welk gedeelte is het mooist met de meeste kans op dieren ? Daarna naar Kandy via Polgahawela ?

Van Kandy naar Nuwara Eliya en Ella is het de moeite om in beide plaatsen 2 overnachtingen te doen of welke heeft de voorkeur , kan je in deze plaatsen ook een motor huren ?

Daarna wil ik naar Mirissa (walvissen) , dit gaat niet per trein , wat zouden de kosten voor een taxi zijn , of is er een goede comfortabele bus verbinding ?

Maakt het nog verschil of ik de reis in omgekeerde volgorde maak , wellicht minder druk tussen Ella en Kandy ?

Van Mirissa met de trein dan naar Colombo/Negombo

Graag hoor ik ook van jullie eventuele aanpassingen of tips

Alvast bedankt

Hoi hoi,

Lijkt goed te passen bij www.hoponlanka.com. Even duur als trein met reserveringen en even comfortabel, en biedt ook de stukken waar geen trein is; alleen Eliya-Ella zou ik trein nemen.
Wilpattu drukste/populairste ingang zit bij A’Pura (halverwege Puttalam-A’Pura weg); zie hulpteksten ‘dagtrips’ en ‘toegangsprijzen’ van het Prikbord voor details. Ella vinden wij het leukste maar smaken verschillen. Motoren zijn meer populair aan de kust dan in de bergen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hi Bedankt , rijden die bussen maar 1 richting op , ik zie de vertrektijden alleen maar van Ella naar Matara maar niet de andere kant op , of mis ik iets … en hij zou er zo,n 10 uur over doen … lijkt me errrrg lang , hoe lang zou een taxi er over doen en wat zouden de eventuele kosten zijn ?

Motoren meer populair bij de kust dat geloof ik wel ja , maar zijn ze er ook te huur in de bergen ?

Hoi hoi,

Ja de bussen rijden 1 kant uit, 1 x per dag, met alle toeristische tussenstops. En doen ook A’Pura-Kandy en alle andere stukken van je route. Taxi is een uur of 6 en rond de 15,000 roepie (bijna 100 euro)

Geen idee of motoren in de bergen te huur zijn, het wordt in ieder geval een stuk moeilijker om ze te regelen dan aan de kust.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ok bedankt weer , jammer dat die bussen maar 1 kant op rijden , daar kan ik dus geen gebruik van maken want ik ga denk ik wel eerst richting het zuiden en 10 uur in een bus zie ik eerlijk gezegd ook niet echt zitten . Zitten er verder nog nadelen aan om de reis op deze manier te doen ?

Ja de meeste toeristen reizen met-de-klok-mee met een goede reden: reizen tussen al die standplaatsen, safaris doen etc. is en blijft relatief vermoeiend en dan is verblijf aan het strand aan het einde niet onlogisch. Jij wilt blijkbaar toetje eten voor hoofdgerecht en dan tot slot de soep :wink: - wel ieder zijn eigen smaak…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ben geen echte strand liefhebber … en toetjes zijn vaak het lekkerst als ze als eerste worden genuttigd …