Reispartner zomervakantie 2015

Hey!

Mijn naam is Julia, ik ben 18 jaar.

Ik zit op school vandaar dat ik helaas maar 6 weken weg kan.

Ik zou graag backpacken/ rond trekken in landen als Thailand, Jamaica, Kenia, Maleisië en Brazilië.
Maar sta voor veel meer open zolang het warm is en er mooie natuur is.
Het liefst ga ik wel naar een land waar ook een oceaan/ zee aan ligt.

Dit is voor het eerst dat ik helemaal alleen op vakantie zou gaan, ik hou van gezelschap dus vroeg me af of er nog iemand naar een reispartner opzoek is voor deze zomer met dezelfde interesse in landen?
Verder lijkt het mij ook een stuk veiliger en makkelijker om samen te reizen.

Ik hoor graag van je als het je wat lijkt!

Groetjes Julia

Hey Julia! Leuke plannen!!!
Ik woon in Kenia, aan de zuidkust van Mombasa. Ik heb al heel wat door Kenia gereisd met het openbaar vervoer. Ben met mijn Keniaanse man de kant van Lake Victoria / Kisumu opgeweest, alleen met ons toen 1jarige dochtertje de reis richting Meru/ mount Kenya gemaakt om daar bij een andere nederlandse met haar keniaanse man te logeren en de gehele omgeving te verkennen, alleen met de kleine richting Nairobi, een dagje doorgebracht in de prachtige omgeving van Machakos, een overnachting in het huisje van een keniaanse vriendin in een lokaal dorpje in Taita Hills/ Matate en daar het dorp bezichtigd, de toeristische uitjes Wasini Island/snorkelen, Funzi Island, safari Tsavo East, safari Tsavo West, safari Taita Hills/Saltlick Lodge, city-trip Mombasa/ fort Jesus/ old town/ Bombolulu Handcraft/ Akamba Handcraft/ elephant tusks en regelmatig reis ik alleen of met mijn man naar mijn schoonfamilie in een dorpje in heuvels/middle of nowhere nabij de grotere stad Mariakani, waar wij kunnen blijven slapen in het dorp ed. Ik weet niet of je het leuk zou vinden dit soort dingen te gaan ondernemen, maar ik nodig je van harte uit om dit prachtige land te komen verkennen en wil je natuurlijk helpen bij je planning en evt overnachtingsplekken. Ik maak je graag wegwijs, dus laat maar horen als je het leuk lijkt!
Groetjes vanuit Kenia!!!

Via Wereldwijzer app

Hey Marriette!

Dankjewel voor alle informatie, ik ga het zeker onthouden.
Ik heb het er met mijn ouders over gehad en die zeggen dat het nu nogal gevaarlijk is in Kenia vandaar dat ik omdat het mijn eerste keer is op zoek ga naar een wat zachter land.

Nogmaals bedankt voor alle info, ik sla het op voor hopelijk volgend jaar!

Groetjes Julia

Ok. Jammer. Lees voor wat betreft de veiligheid in een land ook vooral de betreffende landenfora en niet alleen de kranten, dan zal je merken dat de media niet altijd volledig en kloppend zijn met de werkelijkheid :wink:
Ook in de toekomst altijd welkom!
Veel plezier met je komende reizen en misschien tot horens!

Via Wereldwijzer app

Hallo Julia,

Die plannen klinken al goed! Zelf kan ik jammer genoeg geen 6 weken weg omdat ik een baantje heb, maar als je erg geen problemen mee hebt om voor een kortere periode te reizen kunnen we misschien samen gaan? Ik kan waarschijnlijk maar 3 weken in de periode tussen 5-07 en 10-08 omdat ik ook rekening moet houden met school.

Zelf ben ik een 19-jarige studente indologie in Gent. Omdat ik dus over India studeer, wil ik het land nu ook wel eens graag bezoeken. Het staat dan wel niet in je lijstje, maar het is zeker een mooi en divers land, van de zonnige stranden tot de jungle tot de Himalaya.

Ik hoop snel iets van je te horen!

Groetjes Sanne

hoi julia

ik ben Jack en ik ben 19 jaar, ik woon in groningen en studeer bedrijfs economie. ik neem het volgende school jaar een tussen jaar en ik wou dan gaan reizen. met name richting thailand, ik zelf zoek nog een reisgenoot.

hoor graag van je

Groeten Jack

Hey Sanne! Dat is voor mij geen probleem dan reis ik nog 3 weken alleen door. India lijkt mij ook een prachtig land dus sta er zeker voor open, wat vind je van Sri Lanka? Daar ben ik nu naar aan het kijken, het moet namelijk prachtig zijn met ontzettend veel verschillende klimaten. Ik hoor graag van je! Anders mag je me ook wel een Facebook berichtje sturen.

Groetjes Julia

Hey Jack,

Het berichtje dat ik zojuist naar Sanne heb gestuurd geld ook voor jou!

Ik hoor graag van je!

Groetjes Julia

Hallo Julia,

Normal gezien heb ik je vandaag een berichtje op Facebook gestuurd.

Groetjes Sanne

Hoi Julia,
Leuk dat je berichtjes post in het reisgenoten Forum,maar spijtig genoeg moet ik je er op wijzen dat het niet toegestaan is om je emailadres te vermelden !
De mensen kunnen je best een priveberichtje sturen,dan kan je nadien onderling jullie gegevens uitwisselen.
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam Forum Admin.

Hai Julia,

Ik weet niet of je nog iemand zoekt, maar ik zoek nog een reisgenootje voor in de zomer!
Ik ben 19 jaar, en zou ook erg graag naar Azie willen.

Groetjes,
Iris

Hey Iris!

Op dit moment zijn wij in Kuala Lumpur. Heb je al een reis genoot gevonden?

Groetjes Julia