Bij mij is het idee geboren om van de zomer richting Vietnam te reizen en dit eventueel te combineren met een van de omliggende landen. Bijvoorbeeld Laos/Thailand/Cambodja ?
Helaas heb ik hiervoor nog geen reispartner gevonden en wil ik het via dit forum proberen. Een georganiseerde reis is natuurlijk ook een optie, maar mijn voorkeur gaat uit naar het boeken van een ticket en zelf rondreizen.
Mocht dit bericht je aanspreken, hoor ik graag van je!
Heb nog geen concrete plannen dus wissel graag ideeen uit.
Let er wel op dat rond de zomer. Juni, juli en augustus het bloedje warm is in en rond Thailand. Indonesië is daarentegen wel wat beter in de zomer.
Het is natuurlijk geheel aan jou! Maar een beetje research kan een teleurstelling voorkomen.
hoi Ievonne,
reis zelf vaak naar Thailand in de zomer. Wanneer het je te warm lijkt, neem je gewoon een duik in de zee of het zwembad. Het is best te doen.
Wat het reizen lastiger maakt is de regentijd die vorig jaar veel vroeger intrad dan anders. Door de hogere temperaturen droogt alles ook snel weer op en is het weer aangenaam toeven. Het kan wel gevolgen voor het vervoer hebben, met name de trein. Kon daardoor niet goed in Laos rondreizen en nog net de laatste reidende trein vanuit Chiang Mai naar Bangkok nemen. Wanneer je het neemt zoals het zich aandient en je je reisplannen erop afstemt dan is het een geweldige reisbestemming! Riny
Hoelang wil je gaan reizen? En in welke maand, juli of augustus?
Ik ben zelf ook aan het denken om een reis te maken naar Viëtnam of Thailand. Ik heb nog nooit ‘ge-backpacked’ dus ik heb er geen ervaring mee. Jij wel?
Ik ben geïnteresseerd in een reisgenoot, omdat het me gezelliger en veiliger lijkt om met z’n tweeën in het diepe gegooid te worden.
Ik ben Marlies, 28 jaar en vertrek 10 juli 2012 naar Bangkok om een maand in Thailand/Laos te gaan reizen. En ben dan van plan om eerst naar het noorden van te gaan en via Laos naar het zuiden te trekken om daar te relaxen aan de stranden.
Maar ook de omringende landen trekken me erg aan. En niets ligt vast, behalve mn vlucht, dus misschien is het leuk te contacten om een deel van de reis samen te doen??
Klinkt als een mooie reis!
Ik vertrek de laatste week van augustus voor drie weken naar Vietnam.
Uit jou berichtje lees ik dat je dan helaas al weer terug bent.