Reispartner gezocht Australië/NZ Mei 2009

Hoi! :slight_smile:

Ik ben Britt, 20 jaar oud en wil graag voor ongeveer 3 maanden naar Australië/Nieuw Zeeland! Helaas zijn mijn vrienden niet in voor avontuur, dus ik ben op zoek naar een gezellige reispartner tussen de 20 en 30 jaar(man of vrouw maakt niet uit)!

Eind april loopt mijn contract af bij mijn huidige werkgever, dus begin mei 2009 zou het ideale moment zijn om in het vliegtuig te stappen en te GAAN! Daarna ben ik van plan om aan een nieuwe studie te beginnen. Ik ben op dit moment echt nog aan het kijken wat ik allemaal wil zien en sta open voor alle suggesties!

Als het eenmaal zover is wil ik wel alles goed geregeld hebben. Mochten we onderweg toch ineens van plannen veranderen dan kan dat natuurlijk! Het moet wel een beetje klikken qua karakter en ik wil er van op aan kunnen dat we zoveel mogelijk bij elkaar blijven.

Iets over mezelf: spontaan, vastberaden, zorgzaam en af en toe een beetje bang uitgevallen. Verder ben ik vrijwel altijd vrolijk, dus zit niet te wachten op iemand met een ochtendhumeur :wink:

Geïnteresseerd?

Hallo Britt,

Ik ben Anne, 21 jaar en ik vertrek 13 mei naar Australië(ook mijn contract loopt eind april af). Ook ik kon mijn vrienden niet overtuigen mee te gaan, maar zou wel graag een reismaatje hebben!

Jouw verhaal spreekt me erg aan! Ik zal je vertellen wat mijn plannen/ ideeën zijn; omdat ik op 25 augustus begin met een nieuwe studie, wil ik rond 4 augustus weer naar huis. Ik heb daarom dan ook voor een toeristenvisum gekozen, zodat ik 3maanden in australië kan rondtrekken. Met dit visum mag ik alleen niet werken, weet niet wat jij daarover in gedachte had? Ik begin in Sydney en wil dan via het zuiden een rondje maken langs Melbourne, Adelaide en dan naar Ayers Rock in het midden en vervolgens weer naar Sydney. Vanaf daar zou ik dan graag omhoog reizen via de oostkust naar Cairns. Ik heb dit nu in mijn hoofd, maar ben ook erg van go with the flow en maar zien waar je uitkomt, dus verandering tijdens de reis vind ik ook echt niet erg en ook ik wil graag zo veel mogelijk bij elkaar blijven!

Ik herken mezelf in het stukje dat je over jezelf verteld, alleen heb ik misschien 's ochtend wel een kwartiertje nodig :redface:…

Nou ik ben zeker geïnteresseerd! Ben benieuwd!

groetjes

Hee Anne! :smiley:

Leuke reactie! Dat is toevallig dat we ongeveer dezelfde plannen hebben!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niks gepland heb, dus het kan nog alle kanten op. Nou wil ik me daar de komende weken wel in gaan verdiepen. Ik weet niet hoe waterdicht jouw planning al is en wat je zeker wil zien?

Hoe het zit met een visum, daar moet ik me ook nog over laten informeren, maar ik ben in ieder geval niet van plan om die maanden te gaan werken. Tenzij het echt niet anders kan natuurlijk, maar dat zou ik ook nog uit moeten zoeken (ja ik weet het, dit klinkt niet echt veelbelovend). Ik denk dat ik de komende maanden in ieder geval heel wat bij elkaar gespaard krijg!

Haha dat kwartiertje kan je krijgen hoor! Misschien dat het wel leuk is om alvast e-mailadressen uit te wisselen?

Groetjes :slight_smile:

Haaj Britt!

Ik wil je niet opdringen en kan me voorstellen dat je nog een aantal weken langer in NL wil blijven, maar ik ga 13 mei met een groepsvlucht via Activity International weg en ik ben er bijna zeker van dat deze vlucht nog niet vol zit. Misschien is het handig om daar naar te informeren?
Ik heb alleen een heenvlucht naar Sydney en een terugvlucht vanaf Cairns geboekt. Alles wat daar tussenin zit is wat mij betreft nog compleet open.
In principe heb je ook niet heel veel tijd nodig voor de voorbereiding. Je toeristenvisum kun je namelijk via internet aanvragen en ontvang je binnen een minuut. Ik was voor het shoppen naar een backpack. lonely planet e.d. 3 dagen kwijt. In principe heb je 1,5 week als je eind april met je baan stopt. Nogmaals; ik wil je niet opdringen, maar het is mogelijk.
Mijn mail adres is; [EMAIL=“annevlot@hotmail.com”]annevlot@hotmail.com
Ik heb denk ik nog veel meer nuttige info die je kan gebruiken, ook als je 13 mei te vroeg vindt!

groetjes!

Oooooh wat slordig! :frown: Ik ga pas in mei 2010…

Och wat jammer!
ik vond het ook al zo apart dat je nog wilde sparen? Ik dacht dat je daar nu wel al klaar mee zou moeten zijn, haha!
Veel plezier volgend jaar! Ik hoop dat je iemand vindt!

groetjes!

Hey,

Wanneer precies zou je gaan. Zoek je nog een reispartner?

Hee! Ik heb nog geen vaste datum en ik ben nog steeds op zoek naar een reispartner! Wat zijn jouw plannen?

Wel ik zou graag ergens in het voorjaar van 2010 gaan… Op voorwaarde dat ik voldoende centjes bijeen heb gespaard tegen dan :slight_smile:
Ik vertrek nu voor 2 maanden naar Amerika, mijn werkcontract is net afgelopen en vanaf september begin ik dus weer volop te solliciteren. Dus ik moet ook nog kijken of ik me dan vrij kan maken natuurlijk.