Reismaatje(s) Zuidoost-Azie (Januari 2017)

Hoi allemaal!

Mijn naam is Celine, ik ben 18 jaar en vanaf januari wil ik een aantal maanden gaan backpacken door Zuidoost-Azië. Ik was eigenlijk al een tijdje van plan om dit alleen te gaan doen, maar nu het steeds dichterbij komt begint het een beetje te kriebelen en lijkt het me toch wel heel leuk om samen met iemand anders te gaan reizen! Ik ben dus op zoek naar een reismaatje om samen mijn reis mee te beginnen en als het gezellig is natuurlijk nog langer verder mee te reizen!

Vietnam, Laos, Cambodja en Myanmar staan bovenaan mijn lijstje maar ik sta zeker ook open voor andere leuke plannen. Vliegtickets heb ik nog niet geboekt, dus ik zit nog niet vast aan een bepaalde vertrekdatum, vanaf half januari zou ik kunnen vertrekken. Ik heb zelf nog geen ervaring met een lange backpackreis maar ik heb in de zomer wel twee keer twee weken door Europa gebackpackt.

Ik vind het in hostels altijd erg gezellig, in Azië wil ik dus ook graag in hostels verblijven. Ik zou graag meer te weten willen komen over de culturen, maar de dagjes strand kunnen natuurlijk ook niet ontbreken! Fotografie is een grote hobby van mij dus tijdens mijn reis wil ik me hier ook wel een beetje mee bezig houden.

Lijkt het je leuk om (een stukje) met me te reizen, laat dan een berichtje achter!

Liefs,
Celine

Hey Celine,

Ik las je berichtje en dat sprak mij wel aan. Mijn naam is Frank en ben 24 jaar. Zelf ben ik 2 weken geleden teruggekomen van een reis met de Trans Mongolië Express, waarbij ik 5 weken gebackpackt heb, maar ik heb nu alweer zin om een volgende reis te maken, maar ik vind alleen een reis beginnen minder leuk, vandaar dat ik reageer.

De landen die jij noemde lijken mij zelf ook wel leuk, alleen zou ik graag zelf ook nog naar Thailand willen en verder sta ik altijd open voor nieuwe ideeën.

Tijdens de reis wil ik zelf veel van de cultuur en natuur van de landen zien, zodat ik nieuwe ervaringen en indrukken opdoe. In hostels verblijven heeft ook mijn voorkeur, maar als de reis lang duurt dan vind ik af een toe een keer hotel ook wel fijn.

Als je interesse hebt hoor ik graag van je. Zodat we samen kunnen kijken of onze ideeën overeenkomen.

Groetjes,
Frank

hee!

Ik benmarline en ben 19 jaar. mijn plan was ook om in azie te gaan rond backpacken voor ongeveer 2 maanden. ik dacht zelf de maanden februari/maart/april. zelf ben ik al een keer in cambpdja geweest en wil super graag terug om nu wel de tempels van angkor te zien, en het strand van koh rong en cambpdjaanse vrienden te ontmoeten in kampot. vietnam of thailand lijkt me ook super tof. zelf zat ik nog te denken om daarna een surfkamp te volgen in bali, ik heb op www.wereldplanner.nl gekeken. en voor cambodja/thailand en vietnam i de beste maand met veel zon en weinig regen: februari /maart en voor bali is dat maand april. vandaar dat ik rond februari maart weg wil en dan mn reis in april wil afsluiten in bali. we kunnen natuurlijk een stuk samen reizen of andere plannen maken maakt me allemaal niet uit! ik ben niet zo moeilijk haha

ik verbllijf ook het liefst in hostels omdat hier altijd super veel andere backpackers zijn en het is super gezellig. ik was van plan ook alleen te gaan, maar toch ook wel een beetje spannend, vandaar dat iig een klein deel van de reis wel samen welfijn is

groetjes marline

Hee Marline!

Heel toevallig, ik las net je berichtje op reismaatjes.nl en wilde je al een berichte sturen! Leuk dat we een beetje dezelfde plannen hebben, Cambodja en Vietnam wil ik graag bezoeken, Thailand lijkt me ook leuk, iedereen is er altijd zo enthousiast over. Ik zag dat je vrijwilligerswerk in Cambodja had gedaan, super gaaf! Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar de tempels van Angkor.

Het lijkt me leuk om een stukje samen te reizen en samen een plan te maken, wanneer in februari ben je ongeveer van plan te gaan? Ik wilde eigenlijk rond midden januari vertrekken maar ietsje later kan natuurlijk ook! Zelf wilde ik ook nog naar Laos en Myanmar, maar dat kan ik heel misschien dan ook ervoor doen.

Laat het maar weten!

Groetjes,
Celine

Hee Frank!

Leuk dat je een reis met de Trans Mongolië Express hebt gedaan, daar had ik ook nog naar gekeken! Ik vind het ook minder leuk om een reis alleen te starten en toch ook wel een beetje spannend. Het lijkt mij ook leuk om naar Thailand te gaan, wanneer wilde je ongeveer gaan?

Groetjes,
Celine

Hey Celine,

Ik wil het liefst zo snel mogelijk gaan, maar voorbereiding kost ook redelijk wat tijd. Daarom vind ik januari wel een goede maand om weg te gaan, net zoals jij van plan bent.

Groetjes,
Frank