Reismaatje gezocht safari te paard Afrika begin 2011

Hallo allemaal,Ik ben opzoek naar gezellige mensen die het leuk vinden om samen met mij een safari te paard te maken in afrika begin 2011. Het lijkt mij dus helemaal te gek om op deze unieke manier zo tussen de wilde dieren te rijden en te bewonderen.Ik ben een gezellige spontane meid van 33 jaar jong die respect heeft voor mens en natuur en die bewust in het leven staat.Dus ben jij iemand die dit ook een super leuk idee vind reageer dan en wie weet gaan wij deze unieke leuke reis maken.Liefs

Hey, hoe kom je erbij met te paard een safari te maken? Leuk idee!
Waar wil je dit gaan doen en hoe etc?

Groetjes!

Ha Lidian,’
Bedankt voor je reactie.
Ja ik zat op internet te neuzen en toen kwam ik dit tegen.
Ik ben al jaren van plan om naar afrika te gaan, maar de gewone safari’s waren het toch niet voor mij. Toen kwam ik die tocht te paard tegen en dat is natuurlijk een veel natuurlijkere manier om de dieren te zien. Ik ben gewoon ook helemaal gek van paardrijden en doe dit al van jongs af aan dus vandaar dat ik dit helemaal bij mij vond passen.
Het is alleen wel erg prijzig dus ik zat te denken misschien kan je het daar wel gewoon rechtstreeks bespreken of een aantal dagen doen zodat het goedkoper is en dan een zelfstandige reis er aan plakken ofzo. Ik heb dus verder nog geen definitieve plannnen en alles is eigenlijk nog open.
Dus laat me maar weten wat jij er van vind.:wereld:

Liefs Renee

Hai Renee,

Ik heb verder ook geen echte plannen hoor… Ik ga eerst 2 maanden vrijwilligerswerk doen en daarna heb ik nog een maandje over. Ik heb wel een tijd lang een verzorgpony gehad en ‘les’ van mijn nichtje en moeder die wel goed paard konden rijden. Verder ook niet meer, hoor. Maar ik sta open voor leuke dingen, altijd leuk om te zien wat anderen voor ideeen hebben. Ik ben ook niet weg van de toeristische safari’s. Ik vind paardrijden super! Maar ik doet maar heeel af en toe. En wat voor tocht is het precies en ga je dan met een groep?

Ja Ja die wilde dieren lusten wel een paartje: :dag:
Nico

Hoi,

Wat een super leuk idee.
IK ga al naar Kenia, voor een korte vakantie.
Maar heb absoluut interesse om per paar rond te trekken in een ander land.
Zelf dacht ik aan Mongolie, maar ik heb nog niks concreets gepland.
Mocht je ooit nog eens gaan dan hoor ik graag van je!

groet,
MArieke

Hmm

Tussen de wilde dieren op een paard ?

Je droomt denk ik graag, het is in Kenya en Tanzania sowieso verboden.

'k Zal voor de grap eens vragen aan de mensen van de manege achter bij ons huis, wat zei ervan denken en of ze er meer over weten. Ik kom hierop terug als we terug zijn van ons trip.

groeten
Mwende
http://www.rinique.net

Is perfect mogelijk.
Ik heb dit al enkele keren gedaan.

Een zeer goede voor dit soort reizen is hippotrek.
Zij bieden verschillende reizen aan in verschillende landen.

Ik heb onder andere Namibie, Zuid-Afrika,Brazillie, Zambia te paard gedaan.
De reizen zijn redelijk back tot basic, en gebeuren altijd in kleine groepen.

http://www.hippotrek.com/

Indien er iemand enkele foto’s wil zien, pm me maar.

Tanguy

BRON : http://www.kws.org

Park, Wildlife and Marine Code
Wildlife Code

•Respect the privacy of the wildlife, this is their habitat.
•Beware of the animals, they are wild and can be unpredictable.
•Don’t crowd the animals or make sudden noises or movements.
•Don’t feed the animals, it upsets their diet and leads to human dependence.
•Keep quiet, noise disturbs the wildlife and may antagonize your fellow visitors.
•Stay in your vehicle at all times, except at designated picnic or walking areas.
•Keep below the maximum speed limit (40 kph/25 mph).
•Never drive off-road, this severely damages the habitat.
•When viewing wildlife keep to a minimum distance of 20 meters and pull to the side of the road so as to allow others to pass.
•Leave no litter and never leave fires unattended or discard burning objects.
•Respect the cultural heritage of Kenya, never take pictures of the local people or their habitat without asking their permission, respect the cultural traditions of Kenya and always dress with decorum.
•Stay over or leave before dusk, visitors must vacate the Park between 6.00 p.m. - 6.00 a.m. unless they are camping overnight. Night game driving is not allowed.

:confused: