Reismaatje augustus 2013

Hey,

Ik ben Roland, 23 jaar oud. Ik loop al jaren met het idee om een keer een rondreis/backpackavontuur te gaan maken in Australië. Nu heb ik besloten dat het nu eens tijd word om deze plannen concreet te maken. Ik heb op mijn werk voor elkaar gekregen om vanaf ongeveer eind augustus 4 maanden verlof op te nemen:)
Nou ben ik op zoek naar iemand die met mij dit avontuur wil aangaan! Ik heb verder nog geen plannen gemaakt en weet ook nog niet precies wat ik allemaal wil gaan zien en doen. Maar dat kunnen we dan misschien ook samen bedenken?
Ik hoop hier op een reactie!

Groeten Roland

Hey Roland! Als je nog hulp zoekt bij het plannen van je reis naar Australië, geven wij je graag wat extra tips mee, hulp bij het zoeken van accommodatie of het boeken van je vliegtickets,… Natuurlijk is dit volledig gratis. Graag horen wij van je, we helpen je heel graag verder :slight_smile:

Hoi Roland,

Mijn naam is Michelle, 22 jaar oud. Ik hoop in juni mijn bachelordiploma te halen en daarna wil ik vanaf september 6-8 maanden door Australië en Nieuw-Zeeland reizen. Ik heb zelf ook nog geen concrete plannen. Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik met een organisatie ga of in m’n uppie ;). Met een organisatie vlieg je op Sydney of Melbourne, maar ik zit er nu aan te denken om te starten in Perth en via het Zuiden richting het Oosten te reizen maar wat ik nu precies wil is me nog niet duidelijk haha.
Verder lijkt het me ook wel wat om met een stop-over in Azië te vliegen zodat je ook een paar dagen bijv. Singapore of Hongkong kunt bekijken.

Als ik toch besluit om zonder organisatie te reizen, dan vind ik het vooral fijn om niet helemaal in m’n eentje de reis te maken. Dus om in ieder geval samen met iemand vanaf Schiphol (of een andere luchthaven) richting Australië te vertrekken.
Laat me weten wat je ongeveer voor ogen hebt!

Groetjes,
Michelle

Hey Michelle,

Ik heb nog helemaal geen idee van wat ik wil gaan zien of doen. Bij mij staan ook nog alle ideeën open. Verder zit ik aan hetzelfde te twijfelen als jou of ik nu met een organisatie ga reizen of dat ik het allemaal zelf regel. Ik heb er verder totaal geen ervaring mee maar het schijnt vrij eenvoudig te zijn.
Wat zijn jou plannen dan wil je nog gaan werken of alleen maar rondtrekken? Ik wil waarschijnlijk niet gaan werken omdat ik opzich denk ik genoeg gespaard heb en 4 maanden toch wel nodig heb om een heleboel te zien. Al is het misschien voor de ervaring ook leuk om wat te werken haha.
Maar het lijkt me leuk om met je in contact te komen of onze ideeën een beetje overeen komen en misschien dat we de heenreis samen kunnen doen of nog meer. Ik hoor het wel!
Je mag me trouwens ook wel mailen.(rolandkrajenbrink@hotmail.com)

Groetjes Roland

Hoi!

In de laatste dagen zijn mijn plannen iets concreter geworden. Ik heb uiteindelijk toch besloten om met een reisorganisatie te gaan (Australian Backpackers). Deze organisatie biedt best veel voor een totaalprijs van ongeveer 2000 euro: retour Australië, retour Nieuw-Zeeland, inc. luchthavenbelasting, eerste 5 dagen Sydney incl. hostelovernachtingen, ontbijt en activiteiten, kosteloos wijzigen van de data en route van je reis en ze helpen je ook met praktische zaken zoals werk zoeken.

Ik ben nog aan het twijfelen of ik wel of niet ga werken. Als ik ga werken dan wil ik in ieder geval niet te lang op één plek zitten omdat ik, net als jij, veel wil zien. Ik denk dat ik wel redelijk wat bij elkaar kan sparen, maar hoe groot het uiteindelijke bedrag wordt weet ik niet zeker.

Wat ik nu voor ogen heb qua reis is beginnen in Sydney, daarna door te reizen naar Melbourne en daarna is het een beetje afhankelijk van mijn budget en evt. werk of ik door reis naar Perth en de westkust of vanaf Melbourne rechtstreeks naar Ayers Rock reis en dan door naar Noord-Australië. In januari reis ik in ieder geval weer terug naar Sydney omdat ik dan met mijn ouders de oostkust af ga voor ongeveer een maand. Vervolgens nog een retour Nieuw-Zeeland en daarna ligt het helemaal aan mijn budget of ik nog wat van Australië kan zien of toch terug moet naar Nederland.

Heb jij al wat concretere plannen? Ik ben benieuwd naar wat jij allemaal wil zien en doen!

Groetjes!