Reisleiding

Ik kom ook net van Djerba terug en er was inderdaad helemaal geen reisleiding ter plekke.
Ik vraag me dus af of ik dat zo maar kan, in de reisgids staat duidelijk aan dat er of Nederlandse reisleiding is of plaatselijke.
Maar wij hadden dus geen van beiden.
Weet iemand wat ik hiermee aankan of moet.
Uiteindelijk heb ik dus wel betaald voor iets wat ik niet heb gehad.
Norma

Hallo Norma,

Zoals ik je al schreef in het andere onderwerp hier op het Djerba forum moet je gewoon een klacht indienen bij je touroperator. Verwacht er echter niet te veel van, een van de leden van de Djerba Groep heeft dat ook gedaan en kreeg een brief terug en als vergoeding voor het ongemak een bloemenbon van 7.50 euro. Dat is dan het bedrag wat Ruud blijkbaar waard is in hun ogen. Nou, ik had en met mij velen anderen met alle liefde meer voor mijn reis willen betalen als we Ruud daardoor op Djerba hadden kunnen houden. Dat er minder boekingen waren is logisch met de oorlog in Irak net achter de rug, overal kampt men daar mee, al wordt het nu al weer een stuk beter, ook op Djerba. Ook heeft men nog nooit een stukje reclame gemaakt voor Djerba en onbekend maakt nu eenmaal onbemind. En een beetje reclame doet wonderen dat blijkt wel uit de boekingen van de Belgische touroperators, die een tijdje geleden behoorl;ijk aan de weg hebben getimmerd wat Djerba bereft. Blijkbaar gaat men bij Tui-nl alleen voor massa toerisme en dat is het nou eenmaal niet op Djerba. Je loopt dus de kans dat je ook een bloemenbon krijgt voor het bedrag waar je nog geen redelijk boeketje voor kan kopen. Misschien moeten we met z’n allen eens gaan bekijken of er niet meer aan kunnen doen. ik zal het wel eens voorleggen aan de Djerba Groep, er zijn er daar wel meer met dit zelfde probleem.

Groetjes,
Marianna

Hallo Allemaal,

Ik ga over anderhalve week naar Djerba toe en ik heb het ook gehoord van de opvang. Misschien is het een idee dat Tui-nl aan iedereen die een reis boekt naar Djerba, een heel goed boekje erbij levert. Dan zijn ze ten eerste goedkoper uit dan een bloemenbon van 7,50 euro en de mensen hebben er ook nog eens iets aan op Djerba. Het boekje is een nieuwe uitgave van de serie Globus reisgidsen. Het is geheel up to date. Het ISDN nummer is: 90-438-0440-1. Het boekje is niet duur en alles staat erin. Dus nu er geen reisleiding is, kan iedereen met dit boekje goed vooruit. Of Tui-nl kan het als informatie boek bij de reis doen. Idee?!?

groet Timea

ps. misschien is dit een idee tegen alle negatieve antwoorden die Tui-nl binnenkrijgt?

ik ben saskia, mijn man en ik zijn net terug van djerba, RUUD IS ER OOK WEER !!! maar je moet met OAD reizen, daar werkt hij nu voor, wij zitten altijd in El Mouradi in een Menzel, zo’n lief Moors wit huisje, en ik heb weken websites afgestruind om hem weer te vinden, totdat iemand gelukkig schreef dat hij voor OAD werkte, we hebben en 4 uur durend gesprek met hem gehad, over wat hem allemaal was overkomen, medisch en de banenwissels, hij zit weer helemaal gelukkg te zijn op Djerba en wij dus ook, die ongeëvenaarde humor kom je ook nergens tegen, en hij staat inderdaad dag en nacht voor je klaar, unieke man.
misschien is mijn OAD verhaal al bekend, aangezien ik reageer op verhalen uit 2003, maar veel mensen waren hem in zijn ziekteperode ook kwijt, en ach, over sommige mensen kan je nooit teveel schrijven, groetjes, saskia

Dank je wel voor je reactie Saskia.
Ja hij is al een aantal jaren terug en nu inderdaad bij OAD.

Veel mensen waren op zoek naar hem en hebben hem terug gevonden.
En ja als je eenmaal met hem aan de praat gaat ben je voorlopig niet uitgeklets.
Het is inderdaad een unieke man en Djerba is ook niet compleet zonder Ruud volgens de mening van vele Nederlanders.
Jullie vakantie zit er dus weer op, ik ga 6 nobember die kant op.
Nogmaals bedankt voor je berichtje.

Groetjes,
Marianna

Nou in januarie voor repatriering ruud gezien,oad stop met vakanties naar djerba,dus ruud is ontslagen.
Ik weet wel dat hij bij een andere maatschappij weer werk heeft gevonden dus ruud blijft op djerba.Bij welke maatschappij weet ik niet meer.
Dus wie weet iets weet,info welkom.

Hallo Dia,

Ja dat klpt,OAD stop met een aantaal bestemmingen vanwege de strop die ze hadden en helaas valt ook Djerba daaronder. Maar niet getreurd, Ruud blijft op Djerba die krijg je daar never nooit meer vandaan. Welke maatschappij het gaat worden kan ik je niet vertellen voordat de contracten zijn getekend. Zodra ik iets weet hierover laat ik het je weten.

Groetjes,
Marianna

Blijkbaar is het sunweb geworden,zaterdag gehoord.
Ruud veel succes bij sunweb.