Ruud Terug Op Djerba!

.

Ruud keert terug naar Djerba om voor Neckermann daar de Nederlandstalige excursies te gaan begeleiden. En wie weet komen we hem ook wel weer tegen bij de transfers en informatie.

Er is heel veel te doen geweest rondom zijn vertrek uit Djerba. Mensen die de afgelopen tijd op Djerba zijn geweest en hadden geboekt bij Arke of Holland International (beide Tui-nl), zijn er inmiddels achter gekomen hoe belangrijk goede reisleiding en informatie kan zijn, zeker als men voor het eerst ergens komt.
Blijkbaar denkt men er bij Tui-nl anders over, en laat men de mensen daar maar een beetje aan hun lot over. Het nieuwe seizoen zal zowel Arke als Holland International de bestemming Djerba helemaal niet meer in hun brochures opnemen.

Neckermann heeft de bestemming wel in haar brochure staan en heeft daarbij ook besloten om Nederlandstalige excursies te gaan verzorgen, voor de Nederlanders en Belgen. De excursies die Ruud begeleid zijn totaal anders dan de Duits en Franstalige. Hij zoekt de wat mindere toeristische plaatsen en routes op, en op die manier zie en ervaar je veel meer van het echte Zuid-Tunesie. We zullen er ongetwijfeld op dit forum nog wel meer van horen.

Marianna

Hoera!!!Fijn te lezen dat Ruud terug komt op Djerba.Ja van Tui.nl is schijnbaar niks meer te verwachten maar dat kan ons Djerba repeaters niks schelen hoor."Onze"Ruud komt terug en dat is het allerbelangerijkste!!!Hoop dat Neckerman slimmer zal zijn en hem zal gaan koesteren als een kostbaar kleinnood.

Sonya

Ik kom voor het eerst op dit forum vandaag en ik ben van plan nog vaak te komen als ik dit allemaal zo lees!!! In november ga ik met mijn vriend naar Djerba, voor de 4e keer Tunesie, 1e keer Djerba. Ik heb afgelopen week mijn reis geboekt bij Neckermann. Omdat ik in de gids niet kon terugvinden of er wel excursies werden verzocht, heb ik contact met Neckermann opgenomen (ik werk bij D-reizen). Hier werd gezegd dat voor het winterseizoen geen excursies werden aangeboden. Nu lees ik hier dat Ruud (moet een geweldige man zijn zo te lezen) de nieuwe reisleider van Neckermann op Djerba is. Weten jullie of hij ook in het winterseizoen daar aanwezig is en of er dan alsnog excursies worden verzorgt?? Ik ben errug benieuwd!!!

Groetjes Miranda

Hallo Daatje,

Ja, het klopt dat Ruud terug is op Djerba. Het is de bedoeling dat hij daar een aantal excursies gaat begeleiden. Zoals het er op dit moment uitziet zijn dat de volgende excursies.

Matmata/Gabes
Chenini/Tataouine
Een rondtoer over Djerba met daarin opgenomen het Explore Parc.
En een 2 daagse excursie naar Matmata/Douz.

Zodra daar meer over bekend is zal ik dat hier vermelden.
Groetjes,
Marianna

Even een berichtje wat betreft de Nederlandstalige excursies.
Helaas is Ruud heel ernstig ziek geworden maar gelukkig gaat het nu de goede kant weer op.
Het zal echter nog wel geruime tijd duren voor hij weer aan het werk kan, dus tot die tijd is er geen Nederlandstalige excursie te boeken op Djerba.
Zodra dat weer mogelijk is zal ik het hier vermelden.

Hallo Marianna
Sinds 10 jaar komen we elk jaar in november naar Djerba. Ruud kennen we sindsdien ook. In december 2003 zijn we nog bij hem in het ziekenhuis geweest. Daar hij zelf geen e-mail meer heeft hopen we van jouw op deze manier wat van Ruud te horen en beterschaps wensen over te brengen.
Groeten van Elly en Henk

Even het laatste nieuws wat betreft Ruud en Djerba.
Hij is inderdaad weer terug en na zijn ernstige ziekte nu weer aan het werk.
Hij werkt nu weer als reisleider en diegene die hem als zodanig hebben meegemaakt zuullen daar vast blij mee zijn.
Wel is het zo dat hij voor een andere reisorganisatie werkt dan eerst de bedoeling was.
Hij werkt nu voor Mediterra en dat zal de service van die organisatie zeker ten goede komen.

Het probleem is echter nog steeds dat men vanuit Nederland maar heel weinig keus heeft en het is bijna niet te doen om iets te boeken vanuit Nederland.
Er is steeds meer vraag naar vakanties op Djerba maar op deze manier werkt dat niet echt goed natuurlijk.
Veel mensen wijken dus uit naar Belgie of Duitsland, dat is op zich geen probleem als je een beetje in het Zuiden of Oosten van het land woont, anders moet je boeken via internet.
We proberen om het wat makkelijker te maken zodat ook vanuit Nederland wat makkelijker geboekt kan worden bijv. via rechtstreekse linken of iets dergelijks.
Ook een andere manier van boeken zou welkom zijn, uiteindelijk heeft nog niet iedereen internet.
Ik zal het hier laten weten als er veranderingen zijn.

Marianna

Originally posted by Marianna@11-04-2004, 21:38:21
**

Het probleem is echter nog steeds dat men vanuit Nederland maar heel weinig keus heeft en het is bijna niet te doen om iets te boeken vanuit Nederland.
Er is steeds meer vraag naar vakanties op Djerba maar op deze manier werkt dat niet echt goed natuurlijk.
Veel mensen wijken dus uit naar Belgie of Duitsland, dat is op zich geen probleem als je een beetje in het Zuiden of Oosten van het land woont, anders moet je boeken via internet.
We proberen om het wat makkelijker te maken zodat ook vanuit Nederland wat makkelijker geboekt kan worden bijv. via rechtstreekse linken of iets dergelijks.
Ook een andere manier van boeken zou welkom zijn, uiteindelijk heeft nog niet iedereen internet.
Ik zal het hier laten weten als er veranderingen zijn.

Marianna **

Ja wij zijn ook van uit Duitsland gevlogen, ik moet wel zeggen dat het best goed bevallen is.
Het was voor ons wel een stukje rijden maar dat hadden we er graag voor over, en de volgende keer doen we dat weer.
Mijn vriend heeft op zijn web-site ook een link staan voor reizen naar Djerba (het zijn dan wel kite-surf reizen) maar die gaan ook via Duitsland.

hoi allemaal,

ik ben net nieuw hier op de site en las gelijk het bericht dat Ruud terug is op djerba.

Dat is echt geweldig nieuws,ik heb hem vorig jaar april echt gemist.

ben nu 2x op djerba geweest en zonder ruud is het echt niks.

De excursie tatouine/chenini hebben wij toen mee gemaakt ,is echt de moeite waard was een hele geslaagde dag.

Nu hebben we weer een goede reden om weer terug te gaan.

En bedankt marianne, nu weten we tenminste ook waar we moeten boeken. Neckermann dus.

groetjes monique :smiley:

Ja, Ruud is inderdaad weer volop aan het werk, maar niet bij Neckermann.
Dat is dus niet doorgegaan en na zijn ziekte is hij nu begonnnen bij Mediterra.
Dus tegekomen doe je hem zeker maar niet bij Neckermann. We zijn trouwens bezig om het wat makkelijker te maken om vanuit Nederland te boeken, dat is een ramp op dit moment.
We hopen dat dat een beetje lukt en als dat het geval is zal ik het hier vermelden.

groetjes,
marianna

hoi,

jammer dat hij niet bij neckermann werkt.

wij hebben toevallig vandaag weer geboekt dus gaan in september weer lekker een week naar djerba YES

Marianna weet jij of je dan wel met de excursies mee kan die Ruud doet of doet hij die dan ook alleen voorMediterra?

groetjes Monique

Hoi Monique,

Op dit moment doet Ruud nog geen excursies.
Hij is reisleider bij Mediterra maar de mogelijkheid bestaat dat er in de toekomst weer Nederlandstalige excursies komen.
Er zijn n.l. nogal wat Nederlandstalige gasten op Djerba en we zijn ook hard bezig om het voor elkaar te krijgen dat er ook weer meer vanuit Nederland geboekt kan worden en hopelijk ook weer vanaf Schiphol.
Op dit moment is dat haast niet te doen en moet iedereen uitwijken naar Belgie of Duitsland.
En als je in de kop van Noord-Holland woont is dat dus echt niet leuk.
Maar je gaat pas in september zag ik dus wie weet hoe het er dan voorstaat.
Zodra er dingen te melden zijn of veranderingen dan kun je dat hier lezen of op de Djerba Groep.

Groetjes
Marianna

Hallo Marianna,

Wat is dan precies het probleem? Worden er zo weinig reizen aangeboden vanuit Nederland naar Djerba? Ik heb bij Neckermann geboekt en daar was keuze genoeg. En ik vertrek ook gewoon vanaf Schiphol.

Groetjes, Viola

Hallo Viola,

Ja, er worden erg weinig reizen naar Djerba aangeboden vanuit Nederland.
Ik weet dat bij Neckermann kunt boeken maar de keus is niet echt groot.
Ik kom maar tot 4 hotels op Djerba zelf nl. Fiesta Beach, Homere, Karthago en Manara.
Gezien het aantal vragen wat ik krijg is dat dus blijkbaar niet genoeg en wijken menzen uit naar Belgie of Duitsland.
Veelal wil men ook in het weekend vertrekken en dat lukt ook al haast niet vanuit Nederland.

Groetjes, Marianna

Ja dat klopt er staat niet echt veel in nee.
Maar gelukkig degene waar wij nu voor de derde keer heen gaan staat er wel in namelijk Manara.

En Viola wanneer ga je en waarheen?

groetjes Monique

Ik ga van 8 t/m 15 juni naar hotel Khartago op Djerba.

wij gaan pas in september

jammer anders zagen we in ieder geval nog een paar nederlanders

in ieder geval vast een fijne vakantie en laat ons ff weten hoe het is geweest he

groetjes monique

Hoi Monique

Je komt vast wat Nederlanders tegen hoor, vooral in september zijn er meestal nogal een aantal.
En als het even meezit ben ik er zelf ook rond die tijd.
Helaas kom je Ruud niet tegen in jouw hotel maar je ziet hem vast wel ergens daar op Djerba.

Groetjes
Marianna

kan mij iemand aan het emailadres van Ruud Van der Pol helpen aub

Hoi Mieseke,

Ja, ik kan je aan zijn adres helpen.
Maar ik zet zijn adres niet neer hier dus als je het weten wil stuur dan even een mailtje naar mij toe.

Groetjes,
Marianna