Over een maand ga ik naar Nepal. Ik heb daarover twee vragen:
wat zijn jullie ervaringen met reisgidsen over Nepal? Ik zag in de boekwinkel de Insight Guide, die op het oog wel interessant leek. Kennen jullie die?
Wordt ‘ons’ oud en nieuw in Kathmandu ook gevierd? heeft iemand tips?
Nee ons oud en nieuw wordt daar niet gevierd. Zij kennen nl een andere jaartelling en zitten momenteel in 2068. Hun nieuwe jaar begint ergens in april.
en voor de reisgids, ligt er aan wat je wilt gaan doen in Nepal.
Inderdaad, ligt er aan wat je gaat doen, welke reisgids handig is. Voor bezienswaardigheden heb je een andere gids nodig dan voor trekkings, bv. En wellicht is voor bezienswaardigheden een Nederlandstalig gidsje wel prettiger om te lezen.
Ik zou in Nederland naar de bibliotheek gaan en ze allemaal eens rustig doornemen. Dan kom je er achter wat je het meest aanspreekt. Mocht je er eentje willen kopen, in Kathmandu zijn de 2e hands gidsen een stuk voordeliger
In hamel vieren ze oudejaarsavond wel hoor, waar toeristen zijn (en die zijn er in Thamel) zijn ook feestjes. Ik heb het zelf niet meegemaakt. De enige keer dat ik oudejaarsavond in Nepal was was op de Annapurna base camp trekking.
Je kunt trouwens supergoedkoop gidsen in Kathmandu kopen, maar ik kan me ook zo voorstellen dat het bij de voorpret hoort (en lekker leesvoer is tijdens de vliegreis). Wij hebben onze guide in Thamel gekocht en konden deze later ook weer inruilen voor de helft van de prijs. Daardoor kostte de gids ons maar 2 euro…