Reisgids Manilla

Weet iemand of er reisgidsen zijn over Manilla in het Nederlands. Of eventueel Luzon.
Heb al op internet gespeurd maar kom niets tegen. Aleen gidsen over de gehele filippijnen.

zal waarschijnlijk komen omdat er geen hele gids is vol te schrijven over Manila. er is niet zo veel te zien maar je kunt er prima een dag of 3 doorbrengen. het eiland Luzon is wel interessant maar ook hier zou je een klein gidsje krijgen.

Nee,alleen over Manila is er geen gids in het nederlands. Wel zijn er diverse gidsen over Filippijnen in het Nederlands Bijvoorbeeld ; de Wereldwijzer Filippijnen van uitgeverij Elmar ISBN 903891699x kost 21,50. ER is ook een gids over Luzon in het Nederlands,maar ik dacht alleen het gedeelte van Luzon boven Manila,zal nog effe voor je zoeken van welke schrijver dit is want ik ben de titel vergeten en kon het zo gauw ook niet vinden op internet

Jammer, gids is altijd leuk om door te kijken, en handig terplaatse. Hebben trouwens al een hoop info gekregen over manilla via dit forum.

Gids van het gedeelte van luzon, boven Manilla, lijkt me intressant. Als je voor me op wil zoeken van welke schrijver dit is, graag.

Samba ken je de site, www.clickthecity.com dit is een site over Manila waar je van alles kunt vinden zoals restaurants bioscopen en uitgaansgelegenheden. Misschie heb je er wat aan.

oke bedankt, ik ga ook de site bekijken. Trouwens Manilla komt op mij erg modern over.

Manilla komt op jouw erg modern over Sambo? Dat vraagt om nadere uitleg !

Met modern bedoel ik dat de stad zeer ver ontwikkeld is. De gebouwen,winkelcentra etc. hypermodern zijn. We zijn in veel grote steden van Azie geweest maar Manilla schijnt toch wel een eind voorop te lopen. Jammer genoeg zal deze luxe maar voor een klein gedeelte van de inwoners zijn, en wat verwende toeristen.

Manila is een stad met twee gezichten,aan de ene kant heb je ongelooflijke luxe,zoals het nieuwe megashoppingcenter Mall of asia, met zelfs een ijsbaan er in,en gigantische villawijken zoals Forbespark, aan de andere kant beschikt de stad over oneindig veel krottenwijken,heeft de stad bijvoorbeeld geen goed rioleringsysteem,waardoor bij regen de halve stad blank staat,en veel bedelaars op straat, rij je snachts door de stad dan zie je de duizenden daklozen op een stukje karton op de stoep slapen. Vanuit juliie hotel het manilahotel heb je waarschijnlijk wel zicht op de haven van Manila, de twee havenpieren, die kilometers lang zijn, zijn helemaal volgebouwd met krotjes. Een hele leuke gids voor als jullie de oude binnenstad Intramuros gaan bezichtigen is Carlos Celdran, geeft dagelijks rondleidingen, zijn website is www.celdrantours.blogspot.com maar je kan het natuurlijk ook op eigen houtje doen. Nog wel een waarshcuwing In Intramuros rijden vele paard en wagens rond ,die calesas genoemd worden, met name vlak bij fort Santiago rijden er veel, en je zal deverse malen aangesproken worden om een ritje te maken. Als de koetsier zegt dat het 100 kost, gaat iedereen er vanuit dat dat 100 peso is, maar na afloop van een ritje word er 100 amerikaanse dollar verlangd. Toeristen worden hier aan de lopende band bedrogen,wat vaak tot ruzies lijd en waar soms klappen bij vallen. Dus wil je toch een ritje in zo,n leuke calesa door Intramuros maken dek je zelf goed in ,neem gewoon een blanco A4 tje mee, en laat de koetsier het overeengekomen bedrag voor de rit ondertekenen,en zet er vooral bij dat de ritprijs in pesos is.

Oke bedankt voor de tips. Zo zie je dat ze iedere stad weer andere truckjes hebben om de toeristen te bedriegen. Aan de ene kant te begrijpen, maar van de andere bekeken soms vervelend. Gelukkig ben je daar altijd zelf bij, maar ze verzinnen aleen, iedere keer iets anders.(ben er zelf ook al meerdere malen ingetrapt).

Samba, eindelijk heb ik de nederlandstalige gids voor het gedeelte van Luzon boven Manila gevonden. Titel: zwerftocht door noordelijke filippijnen. de schrijver is D.J. Barreveld,en is op de markt gebracht door uitgeverij niesje wolters bv te Elsendorp onder ISBN 9056902423. Het is een prettig leesbare gids met veel info over de bergstammen en rijstterrassen in het noorden van Luzon, met daarbij ook hele mooi fotos.

Heee, bedankt ik ga direct morgen kijken waar ik de gids kan bestellen. Met het lezen van het boek kan voor ons de voorpret voor de vakantie, zodoende al beginnen.

Graag gedaan Samba, ook in de nieuwe uitgave van het reisblad columbus staat deze keer een special over de filippijnen, heb deze zelf helaas nog niet gezien. www.columbusmagezine.nl

Ga ik ook bekijken. Boek van de zwerftocht door noordelijke filippijnen heb ik net besteld. Was nog een tweede hands exemplaar beschikbaar, dus weer een meevaller.

Sorry juiste link is www.columbusmagazine.nl

Bedankt
oke, ga hem bekijken kon de andere inderdaad niet openenen.