Vliegen op Manila of Cebu?

Hallo Filipijnen reizigers,

Ik ben aan het kijken voor een reis naar de Filipijnen in augustus (ik weet het, niet de beste tijd ivm met de regentijd, maar als juf kun je niet anders…). De goedkoopste tickets gaan naar Manila, maar op dit forum zie ik dat de meeste highlights eigenlijk vanaf Cebu het beste te bereiken zijn. Daarheen vliegen is zo’n 100 euro duurder, maar dan ben je daar wel meteen en hoef je geen hotel in Manila te nemen (heen en terug). Wat denken jullie is dit een goede optie? Of mogen we Manila echt niet overslaan?

Bedankt alvast! :wereld:
Groetjes Shanti

Manilla lekker overslaan joh!

Volgens mij heeft Manila maar 1 leuk ding , en dat is de oude koloniale binnenstad Intramuros, en bijbehorend Fort Santiago. Er zijn wat musea waarvan de bekendste Casa Manila en oude manila cathedral en San Augustin kerk in In tramuros die ook wel de moeite waard zijn, mits je van historie houden natuurlijk, want anders heeft het geen zin. Alles bij elkaar genoeg om 1 dag te vullen. De oude stadmuren rond Intramuros zijn goed bewaard gebleven, en over een deel van die stadmuur kan je wandeling maken. Pluspunt is dat Intramuros sinds kort autoluw is gemaakt. Bij ieder stadspoort staat Guadia- Civil in antiek uniform die alleen autoos met vergunning binnen te komen doorlaten. Fort Santiago is zeker in donker zeer romantisch verlicht. Intramuros is eiegenlijk het enige leuke van Manila,vind ik althans

1 like

Top! Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat we uiteindelijk heen vliegen op Manila (vanaf daar kun je nl. rechtstreeks naar Coron, vanuit Cebu ga je eerst alsnog naar Manila) en dan terug naar huis vanaf Cebu. Fijn om te weten dat een dagje Manila dan toch ook wel even leuk is om te zien, maar zeker niet langer!

Manila is ook een shoppersparadijs, nergens vind je zoveel Malls in een stad. Met name MOA = Mall ofAsia, een van de grootste in azie, de Mega Mall, suerluxe Glorietta Mall, GreenHills voor de goed kwaliteit imitatie spullen, en nog tientallen andere Malls. Ik weet het kan de meeste toeristen niet boeien. Die komen hier niet voor.
Soms ontkom je niet aan overnachten in Manila, als je laat aankomt en geen vlucht meer is die dag naar je bestemming, moet je wel. Ik slaap meestal in een simpel hostel twee straten van de Airport.

Metropool Manila, heeft wel 15 miljoen inwoners, en de gevolgen zijn enorme krottenwijken, en 24 uur per dag spitsuur op de ring rond de stad.

Niet echt prettig dus ook ik mijd de stad Manila liever.

Ja wij landen dan om 11u 's avonds in Manila, dus nachtje daar blijven is dan wel handiger. Hoe heet dat hostel twee straten van het vliegveld? Is wel een goed idee als we de dag erna (of toch één dag Manila bekijken en dan de dag daarna) weer vanaf daar verder willen vliegen. Of is het wel handiger om in de stad te verblijven als we die zouden willen bekijken? Lees veel over lange ritten naar het centrum. Maar ja die zul je dan sowieso een keer moeten maken.