Hallo allemaal,
Op weg naar Australië heb ik een stop over van een dag in Kuala Lumpur. Lijkt me wel leuk om even een kijkje te nemen
Tot nu toe heb ik nog geen reisgids over alleen Kuala Lumpur kunnen ontdekken. Hebben jullie misschien tips? Reisgids in andere talen dan NL is oké.
Alvast bedankt!!
die zijn er niet.
Goedkoopste-als je nu nog in NL bent: naar de bieb (zit ik nu) ik vond de recente ROUGH guide erg goed (plan voor mei-vergelijk LP en Rough) en dan maak je wat copietjes van het KL deel.
Dank! Had ik ook al aan zitten denken, maar ik dacht: wie weet is er wél een reisgids. Ben namelijk verslaafd aan leuke reisboeken en reisgidsen ![]()
De Lonely planet is een prima reisgids hij is alleen voor geheel Maleisie. Hij is niet zo heel dik. Verder heb je inderdaad Rough Guide ook voor geheel Maleisie.
Gelukkig zijn er meerdere reisgidsen die betrekking hebben op Kuala Lumpur.
Op deze link staan er een aantal: http://www.dezwerver.nl/boeken/reisgidsen/azie/maleisie/kuala-lumpur/
Zelf heb ik de insight city guide. Erg handig qua formaat en veel plaatjes. Zelf vind ik plaatjes altijd fijn om te zien…
Als bewijs heb ik ook nog een foto van mijzelf en de city guide in Kuala Lumpur. Waarop ik me wel een beetje uitsloof, maar daar moet je maar doorheen kijken ![]()
P.s.
Ben erg benieuwd of er mensen zijn die weten waar deze foto precies is gemaakt.
Hallo,
Als het op hoogte was dan was het vast op de KL tower.
Ja nu het zegt ik kon me later wel herinneren dat er reisgidsen zijn van KL. Je kunt ze zo daar kopen zeer goedkoop en genoeg aanwezig. Een goeie boekenhandel daar is Times of Borders.
Jep klopt helemaal. Was inderdaad de KL-tower. Een goede manier om KL van grote hoogte te bekijken. Je kunt zo lang als je wilt op deze hoogte blijven staan. Op de petronas tower kreeg je volgens mij 8 minuten. En dan moet je ook nog vroeg op om een kaartje te bemachtigen.
Dus bij een stopover van 1 dag of korter zal dit een behoorlijk lastige opgave worden.
Hallo,
Het is ook bijna niet te doen voor 1 dag je moet voor 8.30 uur in de rij bij de petronas towers en dan krijg je inderdaad gratis een kaartje per persoon. Dan krijg je een tijd wanneer je erop mag en dan mag je er inderdaad 10 minuten op blijven staan. Ik vond het wel heel gaaf en het is gratis voor KL tower moet je betalen dus dat kan een rede zijn om naar de petronas te gaan.
Ik heb in totaal zo’n 3 maanden in KL gewoond zeg maar dus ken het van A tot Z en heb dus ook echt alle actracties daar gedaan. Ik ben totaal verliefd op die stad. Ik ga in juni weer 1 weekje terug om lekker te shoppen. Boeken zijn ook echt goedkoop zijn wel engels zo’n 7 euro per boek nieuw geweldig ik koop me daar altijd helemaal suf van de boeken.
Als je een Iphone hebt dan kun je een Kuala Lumpur reisgids downloaden van Lonely Planet. Is ook nog eens makkelijk meegenomen… Misschien iets minder handig in gebruik…
Hardstikke bedankt voor de tips. Heb ik meteen weer een goed verjaardagscadeautje verzonnen! Geen iPhone helaas, maar als ik in het vliegtuig zit vind ik bladeren toch het leukst ![]()