1 dag Kuala Lumpur..

Vanwege 'n grote tussenstop tussen Den Pasar naar Kuala Lumpur, hebben we 1 dag Kuala Lumpur aan onze reis geplakt. Dus aankomst om half 4 's middags(23/9) en de volgende avond(24/9) pas om 23.55 's avonds vertrek naar amsterdam. Wat te doen in 1 dag Kuala Lumpur, hoe haal je het optimale eruit? We zitten middenin China Town.:chin:(Jln. Sultan)

Het is natuurlijk maar net wat je optimaal vind. De een gaat nog wat relaxen aan het zwembad, bezoekt shopping malls en geniet van de gastronomie.

De ander wil nog een aantal dingen bezoeken in een dag. Je kunt bijvoorbeeld in de ochtend naar de Petronas Towers gaan om een ticket te bemachtigen oor die dag. Wees er opt tijd bij want er worden maar een aantal tickets per dag uitgegeven.

De KL tower is een optie, is niet gratis maar biedt een beter uitzicht op de stad.

Je kunt naar Batu caves, KL bird park en/of butterfly garden.
Rond lopen in Chinatown de eerste avond, er is een leuke avond markt daar.

Shopping malls bij Bukit Bintang, Pavillion en Times square.

Genoeg te doen in KL.

Heb je een reisgids toevallig? Anders zou je ook wat kunnen googlen, er is genoeg info te verkrijgen.

succes,
Frank

Wij hadden vorige maand precies hetzelfde, 1,5 dag in Kuala Lumpur. Was er zelf al eerder geweest, maar mijn ouders en vriendin niet, dus ik had van tevoren al een citytour geboekt (http://www.city-discovery.com/).
Zo krijg je in korte tijd toch enigszins een indruk van de stad. Misschien een idee…

Hi Dave Numan,
Ook thanx voor het reageren, de anderen ook bedankt.
Dave ik ken je van het Thailandforum. Ik als Thailandfreak ben helemaal weg van MBK om te shoppen daar in Bangkok (7 a 8 etages hoog!met o.a. ook souveniers) Je kent het vast wel. Je kan daar echt 'n dag in vertoeven. Heb je zoiets ook in Kuala Lumpur?? En die tour die je had gedaan, had je die ter plekke bij zo’n travel agency geboekt?groetjes…

Jahoor, ook KL kent van die gigantische shopping malls ! Dus dat komt vast wel goed :slight_smile:

Omdat we maar weinig tijd hadden in KL, had ik die stadstour al van tevoren geboekt (zie mijn eerdere posting met link naar website).

Wij zijn van 15.45 tot 23.59 in KL, geeft dit genoeg tijd om de stad in te gaan en mag je het vliegveld af als je (maar) 8 uur tussen twee vluchten hebt? Wie heeft dit gedaan en daardoor tips, reizen met sneltrein en waarheen? vgr janny

ik ben 3 keer in maleisie geweest ,ik zou als ik jouw was even navragen bij de luchtvaart maatshappij ,kuala lumpur heeft een apart vliegveld is in 2 delen en je gaat met en treintje naar de andere kant daar is ook de immigration.van het vliegveld naar de stad is met de auto bijnaeen uur rijden ,alsje geen spits hebt .je hebt ook de expres trein die duurt een half uur ,maar of je weer terug door de immigration kan en mag weet ik dus niet maar als ik jouw was zou ik dit of bij de immigration vragen of bij de luchtvaartmaatschappij.ik hoop dat je hier wat aan hebt prettige reis>>>

\hallo Mimizo, bedankt, goede tips, ik ga het bij malaysian air vragen, vgr Janny:dag: